Casa de Asigurări de Sănătate și Finanțele, „reclamate” Comisiei de tăiat hârtii

de | 13/05/2016 | Fără categorie

Guvernul Cioloș a luat, în luna februarie, o decizie așteptată de cetățeni și de administrațiile locale: o reformă care să elimine din birocrația excesivă, în relația cetățeanului cu administrația, dar și în relațiile companiei cu administrația, ori chiar relațiile dintre primării și agenții ori ministere. Comisia de tăiat hârtii a lansat o platformă on-line, în care cetățeanul poate să vină cu propuneri. Totul se întâmplă pe: maisimplu.gov.ro.

De la momentul lansării acestui site, mii de români au cerut reducerea birocrației din diverse domenii. Cele mai recente propuneri de pe site se referă la obținerea de informații, la probleme cu sistemul de sănătate și la modul în care autoritățile lucrează, uneori, pe baza unor informații eronate.

Un domn a scris că a încercat să obțină, telefonic, informații despre eliberarea unui document ce ține de Administrația Financiară. ”Am apelat numărul de contact în mod repetat, continuu timp de mai bine de o oră, fără ca cineva să răspundă. Ba mai mult, uneori suna ocupat, semn că cineva folosea telefonul respectiv. Este inadmisibil să fiu nevoit să mă deplasez la ghișeu pentru a obține câteva informații simple. Acesta este doar un exemplu, pentru că întâmplări similare am avut cu mai multe instituții ale statului. În alte situații, atunci când am reușit să obțin informații telefonice, de multe ori au fost eronate sau diferite față de cerințele de la ghișeu; să nu mai vorbesc de modul în care suntem tratați, la telefon sau la ghiseu…”

O altă persoană reclamă faptul că s-a trezit fără asigurare, deși este angajat și angajatorul a plătit contribuțiile aferente statului. ”Sunt angajat de peste patru ani de zile. De atunci am același loc de muncă și același medic de familie. În această perioadă am beneficiat de tratamente si consultații în baza asigurării de sănătate, inclusiv după eliberarea cardului de sănătate. Totuși, zilele trecute am fost la medicul de familie pentru o consultație și mi-a zis ca nu figurez ca asigurat. Problema este că eu trebuie sa merg la CNAS sa înaintez o cerere pentru a mi se verifica calitatea de asigurat. Cu alte cuvinte, trebuie să mă învoiesc de la serviciu și să stau la cozi pentru a îndrepta o eroare a statului. Trebuie sa existe o altă metodă prin care CNAS-ul să rezolve problema, pentru că sunt plătite toate contribuțiile pentru sănătate. CNAS-ul poate verifica contul în care îmi sunt virate contribuțiile pentru sănătate, în urma unei cereri telefonice sau în baza unui e-mail. Nu e nevoie ca eu sa stau la coadă ore întregi.”

Altă propunere vizează ANAF. ”ANAF înființează poprire pe sume datorate către terți urmăriți fără a verifica dacă sumele sunt datorate într-adevăr sau nu. Deși societatea demonstrează că nu datorează sume către terțul respectiv, ANAF fie ridică poprirea și înființează alta cu alt număr la un interval de una-două luni pe aceleași sume așa-zis datorate, fie nici măcar nu răspunde sau nu transmite document de ridicare a popririi.”

Toate aceste propuneri sunt în analiza Comisiei de tăiat hârtii. Cea mai recentă întâlnire de lucru cu privire la activitățile acestei Comisii a avut loc luni, 9 mai, între reprezentanți ai Ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic/Cancelaria Prim-Ministrului cu Valentin Mavrodin, director general al Direcției Generale Trezorerie și Contabilitate Publică din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.