Roman – un oras sigur si durabil. Despre administrație

de | 31/05/2016 | Politică

Administrația locală a făcut în ultimii ani pași importanți în dezvoltarea serviciilor pe care le oferă romascanilor, pe toate palierele: social, economic, cultural, edilitar. Ca o consecință și argument solid, implementarea unui sistem de management al calității întărește și consolidează direcția bună în care se îndreaptă aparatul primăriei.
Chiar dacă am să teoretizez puțin, voi încerca să explic concetățenilor o viziune despre cum văd eu modul de conducere a Primăriei. Sistemul de management al calități este un instrument managerial, flexibil și adaptabil, care prin procedurile pe care le conține asigură atingerea rezultatelor dorite. De exemplu, ambulanțele au proceduri de lucru specifice pentru fiecare caz în parte. La fel și în Primărie. Pentru fiecare serviciu acordat populației există o procedură de lucru. Rezultatul: oferirea unei soluții problemei reclamate de cetățean.

Există chiar o procedură de lucru care se numește „evaluarea satisfacției clienților” și o procedură de sistem, „evaluarea serviciului neconform”. Și aici cred că este loc de mai bine. Iar lucrul acesta nu se poate realiza decât cu concursul cetățenilor și disponibilitatea conducerii aparatului administrativ.

Noi, cei din Partidul Mișcarea Populară, milităm pentru identificarea de metode și mecanisme de control a activității celor pe care îi alegem să ne reprezinte în fruntea cetății. Vrem ca beneficiarii serviciilor administrației locale să aibă posibilitatea să evalueze periodic sau atunci când se impune, activitatea aleșilor, dar și să fie consultați de fiecare dată când proiectele primăriei îi afectează în mod direct.
Ne-ar plăcea să vedem, în fața unui proiect pentru un obiectiv care să fie realizat de Primărie, o urnă în care cetățenii să poată pune bile albe sau negre, evaluând astfel proiectul. Ar fi o dovadă de implicare a cetățenilor și de deschidere și transparență a administrației. Dacă sunt mai multe bile albe, înseamnă că am evaluat satisfacția clientului și suntem pe drumul cel bun. Dacă sunt mai multe bile negre înseamnă că trebuie să evaluăm un serviciu neconform, și să modificăm proiectul în interesul cetățeanului.

Constantin Iancu – candidat PMP pentru funcția de primar al municipiului Roman

*acesta este un advertorial

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.