Consecințe în scandalul CPU Roman: modificări organizatorice, control DSP. Spitalul caută specialist în comunicare

de | 09/01/2017 | Local, Sănătate

Luni, la prânz, conducerea Primăriei Roman și cea a Spitalului s-au reunit într-o ședință de lucru pentru a discuta despre ceea ce se poate îmbunătăți în relația cu pacienții. Conform unui comunicat al Primăriei Roman, în urma discuțiilor purtate cu Comitetul Director al Spitalului Municipal de Urgență Roman, primarul Lucian Micu a propus o serie de măsuri în vederea îmbunătățirii condițiilor de primire a pacienților, în secția urgențe.

Astfel, una dintre soluțiile propuse o reprezintă creșterea cu încă cel puțin două paturi în Compartimentul Primiri Urgențe (CPU), dar și transferarea – până la organizarea unui concurs – a unei persoane în secția de urgențe, persoană care să rămână în contact permanent cu bolnavii. Totodată, a fost dispusă și măsura eliminării ușii care desparte zona de triaj de sala de așteptare și montarea unei perdele de aer cald”, se arată în documentul amintit.

Conform aceleași surse, referitor la cazul bătrânului care se plângea pe holul CPU Roman, de la sfârșitul săptămânii trecute, primarul Lucian Ovidiu Micu a decis ca, înainte să se pronunțe, să aștepte concluziile Ministerului Sănătății, singura instituție abilitată să decidă dacă s-au produs sau nu încălcări ale protocolului legat de sistemul medical de urgență.

De cealaltă parte, și conducerea SMU Roman a decis să ia unele măsuri organizatorice, mai precis patru la număr:

  • înfiintarea Biroului de informare, documentare a pacientului care vine in CPU;
  • verificarea periodică a circuitelor, protocoalelor și procedurilor din cadrul CPU;
  • instruirea periodică a personalului conform protocoalelor si procedurilor;
  • pe parte de comunicare va fi scos la concurs postul de referent specialitate relaţii şi comunicare din cadrul Compartimentului Relatii cu Publicul.

Este drept că trebuie să acordăm o atenţie mai mare comunicării. Poate o relaţie şi o comunicare mai bună, mai frumoasă cu pacienţii şi aparţinătorii acestora, o empatie mai dezvoltată faţă de suferinţa pacienţilor, nu ar mai provoca reacţii nedorite. Ne pare rău pentru cele întâmplate. Nimeni nu doreşte răul unui pacient, dar, în acelaşi timp, este nedrept şi faţă de cei care lucrează în sistemul medical, care are suficiente suferinţe şi el, să fie jigniţi şi acuzaţi că nu le-a păsat de o altă fiinţă umană. Spitalul Municipal de Urgenţă Roman a făcut eforturi în ultimii ani pentru a aduce la Roman medici specialişti şi am făcut angajări, tocmai pentru ca pacienţii să fie cât mai bine îngrijiţi. Precizăm faptul că Direcția de Sănătate Publică (DSP) Neamţ s-a autosesizat în acest caz, a venit în control şi întreaga documentaţie va fi transmisă către Ministerul Sănătăţii, instituţie care va dispune dacă trebuie să fie luate unele măsuri”, se precizează într-un comunicat al SMU Roman.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.