Cinci condiții pentru a deveni „salvator din pasiune”

de | 19/02/2017 | Județean, Social

Campania de recrutare de noi candidați în cadrul programului de voluntariat „Salvator din pasiune!”, derulată în anul 2016, continuã în perioada 20 februarie – 20 martie.

După parcurgerea unor programe de pregătire, voluntarii vor participa la misiuni de intervenție alături de efectivele pompierilor militari, misiuni de acordare a primului ajutor calificat, vor fi implicați în acţiuni de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv.

Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori sunt următoarele:

  • vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;
  • apt din punct de vedere medical;
  • să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiunilor cu intenţie;
  • să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă;
  • să nu fie angajat sau să desfășoare activități în cadrul serviciilor voluntare sau private pentru situații de urgență.

Dosarul candidatului trebuie să conţină:

  • cererea de înscriere,
  • certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani),
  • copie a actului de identitate,
  • avizul psihologic,
  • actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare,
  • adeverinţa medicală din care să reiasă, cumulativ, cel puțin două din următoarele criterii „nu se află în evidență cu boli cronice”, „apt pentru efort fizic de nivel mediu” și „clinic sănătos”
  • acordul părinţilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.

Dosarele complete ale candidaților vor fi depuse la sediul ISU Neamţ din Piatra Neamţ, strada Cuejdi nr. 34, de luni până joi, între orele 10.00-14.00. În urma analizei dosarelor și în funcție de numărul de solicitări, candidații vor fi contactați pentru semnarea contractelor de voluntariat și furnizarea informațiilor despre activitățile viitoare.

În urma desfãşurãrii perioadelor de voluntariat, voluntarul va obţine un certificat de voluntariat şi un raport de activitate emis de cãtre Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã ,,Petrodava” al judeţului Neamţ. Detalii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obţinute de la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava” al judeţului Neamţ, sau accesând site-ul www.ijsunt.ro.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.