„Calea ferată, încotro?”

de | 17/03/2017 | Administrație, Național

”Calea ferată, încotro?” a fost tema unei dezbateri publice la care au participat reprezentanții Organizației Patronale a Societătilor Feroviare Private din România, reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și parlamentarii  Comisiei de Transporturi și Energie din Senat și cea de Transporturi din Camera Deputaților. Această ședință a avut că scop analiza și căutarea de soluții pentru a stimula și susține sectorul feroviar din România, în desfășurarea activității și îmbunătățirea calității serviciilor. Senatorul Dan Manoliu, membru în Comisia de Transporturi și Energie, a precizat că există investiții agreate de Uniunea Eeuropeană pentru dezvoltarea sectorului feroviar, atât în ceea ce privește transportul de persoane, cât și cel de mărfuri.

La acest moment dispunem de fonduri europene de peste 3 miliarde de euro pentru coridorul dintre Simeria și Arad și 1,2 miliarde de euro pentru coridorul dintre Sighișoara și Brașov. Sistemul are destule  probleme și că nu se poate spune cu certitudine când vor fi soluționate toate acestea și în ce modalitate, dar, odată deschisă calea spre dialogul dintre instituții, vocile celor care vor cere schimbarea vor fi clar și răspicat auzite. Este un pas important făcut de către Guvernul Grindeanu și colegii parlamentari din PSD și ALDE. Bineînțeles, o parte a problemelor prezentate vor fi rezolvate mai repede, cum este cea legată de infrastructura ce deservește portul Constanța, iar altele care necesită investiții majore și de durată vor beneficia de o altă fereastră temporară pentru ducerea la bun final. Privesc însă cu încredere pașii ce vor fi urmați, și știu că dacă vom avea și aici o abordare la fel de serioasă a Guvernulu Grindeanu, așa cum o putem observa în multe alte domenii, cu siguranță sectorul feroviar din România va reduce constant și într-un ritm rapid decalajul față de vecinii noștri vest europeni„, a precizat senatorul Dan Manoliu.

În România, transportul de mărfuri pe calea ferată are costuri mai mari decât transportul rutier, situație care nu se întâlnește în alte țări europen și care se vede în traficul de pe șosele. Drumul european E85, care leagă nordulde sudul țării, este un exemplu elocvent în acest sens. O mai bună calitatea a transportului feroviar ar fi de bun augur și pentru municipiul Roman, care este nod feroviar.

  • acest articol este un advertorial

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.