Începând cu data de 15 februarie, consumatorii și comercianții din Uniunea Europeană au la dispoziție o platformă online pentru rezolvarea disputelor având ca obiect produse sau servicii achiziționate pe internet, atât în țara de origine, cât și în străinătate. Platforma este disponibilă și în limba română și poate fi accesată aici:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO
Procedurile de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) reprezintă modalități rapide și necostisitoare de rezolvare a acestora, iar soluționarea cazurilor durează, în medie, maximum 90 de zile. Noua platformă nu va înlocui posibilitatea de a apela la instanțe, o procedură ce este, de obicei, mai costisitoare și mai lungă.
Litigiile vor fi înaintate unor organisme de soluționare alternativă înregistrate pe platformă. România se află, în prezent, printre statele membre care nu au nominalizat entități SAL, însă în care există mecanisme publice alternative de soluționare a litigiilor. Astfel, cele două sisteme publice de profil sunt reprezentate de: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, pentru litigiile individuale ale consumatorilor, și Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații din România, pentru disputele din sectorul comunicațiilor electronice.