Site icon inRoman.ro

Românii vor să scape de formulare, timbre fiscale și copii după acte

Comisia de tăiat hârtii, formată din specialiști ai Cancelariei Primului Ministru și ai Ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic, a primit până acum aprope trei mii de sesizări din partea cetățenilor. Printre cele mai populare propuneri sunt cele care cer eliminarea unor formulare ce țin de Agenția Națonală de Administrare Fiscală (ANAF).

”Începând cu 01.02.2015 ANAF a emis Ordinul 18/2015 prin care s-a aprobat o nouă procedură de înregistrare a unui agent economic în scop de TVA cu condiții mult mai stricte în ceea ce privește acest lucru prin introducerea unei declarații inexistente până acum și anume Declarația 088 prin care se acordă un punctaj solicitantului și în urma acestuia este înregistrat în scop de TVA sau nu. Lucru justificat întrucât, conform ANAF, în materie de TVA s-au făcut foarte multe fraude fiscale, mai ales cu TVA intracomunitar (din spațiul Uniunii Europene). Menționăm că acest punctaj este secret, discreționar, și care nu este cunoscut de către agentul economic ce solicită codul de TVA. În urma analizării punctajului acordat solicitantului de cod TVA, unul dintre cele mai întâlnite motive de refuz a acordării codului de înregistrare în scop de TVA este acesta : „persoana impozabilă NU justifică intenția și NU are capacitatea de a desfășura activitate economică, pentru a fi înregistrată în scopuri de TVA”, scrie un cetățean.

”Începând cu 1 martie 2016 declarația 394 care trebuie depusă de firmele plătitoare de TVA va conține câmpul CNP pentru clienții persoane fizice. Această nouă cerință va ridica probleme majore pentru companii, deoarece multe persoane fizice refuză să îl furnizeze pentru întocmirea facturii. Având în vedere că acest tip de clienți nu deduc TVA-ul, nu pot face evaziune fiscală, legitimarea lor cu codul numeric personal pare o necesitate absurdă”, reclamă o altă persoană.

Un alt român cere Comisiei de tăiat hârtii ”eliminarea Timbrului Fiscal sau înlocuirea acestuia cu o taxă/comision și posibilitatea achitării acestuia prin internet”.

”La preschimbarea actului de identitate se cer mereu aceleași documente. Nu ar fi mai simplu, datele persoanei existând la ora actuală într-o bază de date a poliției, că în cazul nemodificarii datelor de contact, preschimbarea să se facă pe bază unei simple cereri semnată în original în fața funcționarului de la secția de poliție? În același moment să poată fi plătită atât taxa de preschimbare cât și costul noii cărți de identitate. Oricum, la preschimbare trebuie depusă în original cartea de identitate veche. De asemenea, nu ar fi rău ca biroul care se ocupă cu actele de identitate (eventual și pașapoarte) să fie complet separat de restul activităților cu evidența populației. Nu s-ar mai înghesui lumea și nu ar mai pierde timp inutil (fugi de la serviciu – poți/nu poți)”, este propunerea unei alte persoane.

Pe lîngă aceste propuneri, alte câteva mii de cetățeni vor eliminarea obligativității de a face copii actelor cu banii clientului, simplificarea modalității de înmatriculare a mașinii, simplificarea procedurii pentru întocmirea documentelor și pentru înregistrarea dosarului de șomaj. Comisia de tăiat hărtii așteaptă în continuare propuneri din partea cetățenilor. Acest lucru se face simplu, intrând pe pagina maisimplu.gov.ro. Logarea pe acest site se poate face, simplu, folosind contul de Facebook.

Exit mobile version