Odată cu intrarea în vigoare a ordonanței privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Prefectura Neamț anunță că plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.
Menționăm că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC BANK. Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de către Instituția Prefectului – județul Neamț, pentru cele două servicii comunitare, astfel:
- Pentru Serviciul Public Comunitar Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Simple Neamt este: RO94TREZ491502602X015728.
- Pentru Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Neamt este: RO23TREZ491502601X015729
- Codul de identificare fiscală al Instituției Prefectului – județul Neamț este: 2612820.
Plata se poate face:
- online în sistem internet banking; în situația în care plata taxei de pașaport (atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoatelor simple electronice) s-a efectuat prin mijloace de plata online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă.
- prin virament de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise de Institutia Prefectului – județul Neamt la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
- prin mandat poștal; când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea, ca document doveditor al plății factura aferenta, emisă de oficiul postal.
- în numerar – se poate face la caseriile Trezoreriei Statului, la adresa: municipiul Piatra Neamț, Bulevardul Traian, Nr. 19 bis, județul Neamț, care lucrează după următorul program: în zilele de luni, marți, joi și vineri între orele 8,30 – 16,30; miercuri între orele 8,30-18,30.
Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului – județul Neamț, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent, respectiv:
- pentru paşaportul electronic simplu cu valabilitate 5 ani – total 283 lei (261,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestat);
- pentru paşaportul electronic simplu cu valabilitate 3 ani, (minori sub12 ani) – total 258 lei (236,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestart);
- pentru paşaportul simplu temporar cu valabilitate 12 luni – total 119 lei (97,00 lei costul paşaportului, 22 lei taxa pentru serviciul prestat, 100 lei tariful suplimentar de urgenţă);
- contravaloarea permisului de conducere – 68 lei;
- pentru certificatul de înmatriculare – 37 lei;
- pentru autorizația provizorie de circulație – 13 lei;
- contravaloarea plăcuțelor cu numere de înmatriculare: placa tip A – 20 lei; placa tip B – 23 lei; placa tip C – pentru motociclete – 17 lei;
- pentru atribuirea unui număr preferențial se achită suplimentar tariful de 45 lei;
- pentru păstrarea unui număr atribuit anterior se achită tariful de 30 lei;
Cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.
Actele necesare și termenele de eliberare a acestor documente rămân neschimbate.