Dezvoltarea infrastructurii este o necesitate, mai ales pentru Regiunea Nord-Est, care nu are nici acum un drum de mare viteză care să facă legătura cu vestul țării. Ce stă în calea construirii unor noi căi rutiere? Birocrația excesivă, de care niciun guvern nu a reușit să ne scape până acum. Un exemplu de birocrație și bani irosiți din acest motiv este dosarul premergător începerii unei lucrări. Cele mai multe documente, cum ar fi studiile de fezabilitate, au o valabilitate de doar doi ani și, de cele mai multe ori expiră înainte ca prima cupă de excavator să dea startul lucrărilor pe teren. Odată expirat, un asemenea document trebuie reînnoit, iar cheltuiala nu este neglijabilă. Senatorul Dan Manoliu, membru în comisia de transporturi, susține că există un plan de remediere a situației.
”Există posibilități conform normelor europene, în care să scurtăm multe etape, din ceea ce înseamnă de la studiul de fezabilitate până la începerea și finalizarea lucrărilor de investiții, mai ales pe infrastructură. În mod sigur, ni s-a garantat că tot ceea ce este curpins în programul de guvernare pe acest paliaer de infrastructură va fi realizat. Deja au început și sunt scoase și se scot săptămânal la licitație diferite obiective. S-a stabilit ca, tocmai pentru ca să existe o desfășurare mai rapidă a ceea ce înseamnă începerea lucrărilor să se împartă pe anumite tronsoane lucrările pe autostrăzi. Din ceea ce am discutat se pare că există o posibilitate destul de avansată ca acea autostradă care ne interesează pe noi, Târgu Mureș – Iași, să înceapă pe tronsonul Tîrgu-Neamț – Iași, care e un tronson unde execuția nu ridică probleme atât de mari, deci datorită reliefului. Noi am solicitat, parlamentarii de Neamț, parlamentarii de Bacău, parlamentarii de Iași, am solicitat ca în cel mai scurt timp să se găsească o variantă să se facă legătura cu Ardealul, cu străpungerea în munți… munților, fie pe varianta Cheile Bicazului, fie pe varianta Brașov – Bacău”, a precizat senatorul Dan Manoliu.
Până când nu va exista, însă, un contract semnat și cel puțin o echipă care să bată un țăruș pentru viitoarea autostradă, este greu de crezut că în 2023 vom putea circula spre Ardeal pe o șosea de mare viteză.