Una din prioritățile autorităților locale trebuie să fie creșterea gradului de încredere a cetățenilor în instituțiile publice. Acest aspect a suferit mult în ultimii ani datorită lipsei de transparență și de promptitudine a autorităților în întâmpinarea nevoilor cetățenilor. Totodată, primăria trebuie să lupte pentru protejarea intereselor cetățenilor și pentru găsirea soluțiilor cele mai bune pentru scăderea prețurilor la servicii publice cum ar fi cel de furnizare a apei potabile sau cel de salubrizare.
Măsuri propuse:
- Scurtarea termenelor de eliberare a documentelor ce se solicită de la direcțiile din subordinea Primăriei Municipiului Roman.
- Publicarea lunară a execuției bugetare și a cheltuielilor primăriei și instituțiilor subordonate într-un mod cât mai clar și ușor de înțeles oricui este interesat.
- Demararea unor proceduri de negociere cu compania județeană Apaserv pentru găsirea unor soluții care să conducă la scăderea prețului achitat de romașcani pentru serviciile de furnizare a apei potabile și de colectare a apelor uzate.
- Scăderea costurilor pentru colectarea deșeurilor menajere prin instituirea unei taxe fixe anuale, plătibilă la casieria Direcției de Impozite și Taxe Locale. Această practica fuctionează cu succes în alte orașe din România. Momentan acest serviciu se plătește prin intermediul asociațiilor de proprietari.
- Achiziționarea de către primărie unui program informatic pentru asociațiile de proprietari cu scopul de a oferi cetățeanului posibilitatea de a monitoriza toate cheltuielile asociației de proprietari și în același timp de a verifica felul în care sunt întocmite facturile emise de aceasta. Programul va fi pus la dispoziția asociațiilor de proprietari gratuit.