Parte a drumului național DN 15D, tronsonul dintre Roman și limita cu județul Vaslui este un coșmar pentru șoferi. Pe o distanță de aproximativ 32 de kilometri, șoseaua este plină de petice și gropi, într-o totală contradicție cu drumul de bună calitate care ne întâmpină în județul vecin sau cu porțiunea Roman – Piatra-Neamț.
Oamenii care tranzitează zona sau cei care locuiesc în Gâdinți, Poienari sau Crăiești (comuna Bozieni) nici nu mai țin minte când au văzut covor de asfalt nepeticit pe acest drum. Unii au înțeles că investiția trebuie făcută din alt buget decât cel al primăriilor, dar alții și acum le spun primarilor că ar trebui să ia măsuri.
„Vin oamenii și ne reproșează calitatea drumului, fiindcă este șoseaua principală care trece prin comună. Le explic cine este administrator de drum și oamenii sunt dezamăgiți, pe bună dreptate. Mai ales că eu mai am un drum județean care traversează comuna, perpendicular cu drumul național. Și nici acolo nu putem interveni noi. La drumul județean am înțeles că se va primi finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2.”
Vasile Băbuță, primar comuna Gâdinți
Un alt primar spune că toate comunele din acest capăt din județ au fost defavorizate de autorități, de-a lungul timpului.
„Toate comunele de după Siret am fost mereu un fel de surori vitrege. Indiferent cât de des am cerut și am insistat pentru investiții, mereu ni s-a răspuns că nu sunt bani, până la noi se terminau banii. Drumul național și cel județean care fac legătura cu comuna Bozieni sunt cum sunt și, practic, ne izolează.”
Doinel Grumezescu, primar comuna Bozieni
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași susține că a propus ca drumul național DN 15 D Piatra-Neamț – Roman – Vaslui să fie inclus în programul de proiectare al instituției pentru reparații capitale, în anii 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, dar că nu a existat posibilitatea finanțării acestui proiect.
În anii 2013 și 2015, după organizarea unei licitații publice, s-au realizat lucrări de întreținere pe anumite segmente, constând în turnarea de covor asfaltic pe o suprafață totală de 274.039 metri pătrați, pe tronsonul Piatra-Neamț – Roman. Pentru porțiunea Roman – Vaslui nu se va apela, însă, la firme de construcții.