Primăria Roman a vrut să afle de la cetățeni părerea acestora cu privire la serviciile pe administrația locală le oferă. cei care au dorit să ofere un feedback Primăriei Roman au completat un chestionar „de evaluare a satisfacției cetățenilor” (document ce a fost postat electronic, pe site-ul instituției, dar s-a regăsit și tipărit, la Biroul Unic).
Reprezentanții administrației locale nu au precizat câți cetățeni au completat acest formular și nici nu au plublicat toate răspunsurile romașcanilor. Spre exemplu, nu sunt precizate răspunsurile cu privire la atitudinea funcționarilor publici față de cetățenii care vin la Primărie pentru diverse chestiuni, dacă oamenilor li s-au cerut atenții pentru a li se rezolva problema sau în cât timp li s-a rezolvat solicitarea.
Care sunt răspunsurile chestionarului de satisfacție făcute publice de Primăria Roman:
Iluminat public
- Foarte bun – 9,4%
- Bun – 60,4%
- Satisfăcător – 23,3%
- Nesatisfăcător – 5,6%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- Pe str. Tineretului luminile sunt foarte slabe, la fel și pe Ştefan cel Mare, noaptea de abia se disting pietonii;
- Nu există peste tot.
Transport public
- Foarte bun – 6,7%
- Bun – 21,1%
- Satisfăcător – 60,3%
- Nesatisfăcător – 10,4%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- Nu este cunoscut traseul/orele/;
- Nu sunt acoperite multe din zonele/cartierele orașului;
- Taxiuri vechi, murdare, șoferi obraznici.
Alimentare cu apă și canalizare
- Foarte bun – 6,0%
- Bun – 22,5%
- Satisfăcător – 53,5%
- Nesatisfăcător – 16,5%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- Prețul ridicat al apei și canalizării;
- Sistări frecvente ale alimentarii cu apă sau presiune foarte scăzută;
- Consumuri individuale încărcate cu diferența datorată pierderilor de apă / declarării unui consum nereal (furt apă) dintre contorul general și suma contoarelor individuale.
Salubritate
- Foarte bun – 4,0%
- Bun – 39,3%
- Satisfăcător – 26,7%
- Nesatisfăcător – 28,6%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- neasigurarea condițiilor pentru colectarea selectivă;
- deficiențe la igienizarea și deratizarea platformelor de gunoi;
- preț ridicat pentru gunoiul menajer
Rețeaua de drumuri, alei, parcări, trotuare
- Foarte bun – 9,6%
- Bun – 48,3%
- Satisfăcător – 24,8%
- Nesatisfăcător – 15,6%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- lipsa unor piste pentru bicicliști;
- lipsa aleilor în zona Mihai Viteazu;
- parcări insuficiente în centrul orașului și pe strada M Eminescu;
- ocuparea abuzivă aparcărilor rezidențiale;
- parcarea mașinilor pe trotuar;
- străzi neasfaltate în Cartierul N. Bălcescu.
Parcuri și spații verzi, zone de agrement
- Foarte bun – 21,0%
- Bun – 44,4%
- Satisfăcător – 22,5%
- Nesatisfăcător – 10,4%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- disconfortul creeat de ciori în Parcul Municipal;
- spații verzi ocupate de mașini;
- lipsa zonelor de agrement destinate iubitorilor de animale;
- prezența adolescenților/câinilor în zonele de agrement frecventate de copii;
- distrugerea mobilierului stradal de către minori/adolescenți;
Piețe, bazar, obor
- Foarte bun – 11,5%
- Bun – 35,2%
- Satisfăcător –31,0%
- Nesatisfăcători – 20,2%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- ponderea mare a intermediarilor;
- necesitatea de a optimiza modul de utilizare a spațiului din Hală;
- prețuri peste media zonei;
- număr insuficient de locuri de parcare
Funcționarea și întreținerea bazelor sportive
- Foarte bun – 16,1%
- Bun – 39,4%
- Satisfăcător –26,0%
- Nesatisfăcător – 17,0%
Motive pentru care respondenții au apreciat ca nesatisfăcător acest serviciu:
- lipsa de activități de pe Stadionul Moldova;
- temperatura apei din bazin;
- diversificarea spațiilor pentru desfășurarea unor sporturi specifice (Baseball, role,etc).