Site icon inRoman.ro

Primăria Roman, certificată să ofere servicii de mai bună calitate cetățenilor

certificare primaria Roman 7454

Primăria municipiului Roman a încheiat un proiect privind “creșterea capacității administrative prin reproiectarea Sistemului de Management al Calității (SMC) și introducerea Common Assessment Framework (CAF)”, proiect derulat pe parcursul a 12 luni și finanțat cu peste 351.000 lei bani europeni (417.000 lei valoare totală), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă.

Dincolo de acest limbaj de lemn, proiectul înseamnă o mai bună pregătire a funcționarilor publici, astfel încât aceștia să răspundă mai prompt și mai eficient solicitărilor venite din partea cetățenilor. 

Ca urmare a implementării acestui proiect, Primăria Roman a obținut certificare ISO 9001:2015 și are dreptul de a utiliza mărcile SRAC ISO 9001:2015 și IQNet. Obținerea acestei certificări înseamnă, printre altele, un punctaj mai bun la proiectele europene pe care le va întocmi Primăria Roman, dar și faptul că un document care ajunge în instituție parcurge un circuit standardizat, astfel că timpul de rezolvare a solicitării ar trebui să mai scurt, iar riscul de a se rătăci sau de a i se pierde urma ar trebui să tindă spre zero. În plus, 54 de funcționari au fost instruiți inclusiv despre cum să interacționeze cu cetățenii astfel încât să aplice principiile dezvoltării durabile, ale nediscriminării și ale egalității de gen și de șanse. 

La conferința prin care s-a marcat închiderea proiectului au participat angajați ai Primăriei Roman, primari din zona Roman Metropolitan, Daniel Lolea – director al Societății Române de Asigurare a Calității, Adrian Bădilă – expert CAF din partea Fundației Terra Mileniul III (partener în proiect). 

“Primăria Roman manifestă o preocupare pentru o perfecționare continuă a serviciilor pe care le oferă cetățenilor. Este un deziderat al nostru acela de a ne perfecționa și a crește calitatea serviciilor publice pe care noi le oferim. Mulțumesc tuturor colegilor care au fost implicați în acest proiect. Consider că suntem pe un drum ireversibil al performanței și capacității administrative. Am ajuns cu un proiect la final, așteptăm implementarea la cel de-al doilea, referitor la digitalizarea activității din Primărie și, implicit, a sistemelor de livrare a serviciilor către cetățeni.”

Lucian Micu, primarul municipiului Roman

“Pe cetățean îl interesează calitatea serviciilor, rezultatele din viața reală. S-a demonstrat, însă, că peste tot rezultate nu se pot obține dacă nu se folosesc niște instrumente. E un mod de abordare important într-o societate în care avem senzația că putem fi spontani pe orice post, fără a avea un limbaj comun cu subalternii care sunt funcționari de carieră. Planul CAF este pentru doi ani și cuprinde peste 90 de măsuri. Planul trebuie implementat punct cu punct, monitorizat și îmbunătățit continuu, altfel nu va fi eficient, nu va avea efect. Procedurile sunt esențiale, dar resursele umane sunt baza. Oamenii contează, iar principiul de bază trebuie să fie: cu fața spre clienți, spre cetățeni. Sunteți la un nivel foarte bun și vreau să adaug să învățați să vă vindeți marfa cu mai mare succes, sunteți un pic cam modești. Este o reținere în relația cu cetățenii, cu mass-media.”

Adrian Bădilă, expert CAF din partea Fundației Terra Mileniul III
Daniel Lolea, director Societatea Română de Asigurare a Calității

“Recertificarea sistemului de management al calității a fost o etapă importantă. Activitatea de audit s-a desfășurat prin trei auditori. În urma auditului și a analizei s-a decis că au fost îndeplinite toate cerințele de certificare. Nu au fost depistate neconformități majore sau minore care să împiedice recertificarea, ci doar domenii de îmbunătățire, acestea urmând a fi implementate în perioada următoare. Municipiul Roman se află la un nivel ridicat în ceea ce privește capacitatea administrativă, alături de municipii de top din România.”

Daniel Lolea, director Societatea Română de Asigurare a Calității
Exit mobile version