Perioadele de precampanie și de campanie electorală pentru alegerile prezidențiale care s-au defășurat în luna noiembrie s-au simțit mult în mediul on-line, utilizatorii rețelelor sociale fiind targetați cu reclame politice. Conform raportului realizat de Facebook (compania și-a transparetizat cheltuielile după scandalul Cambridge Analityca), în perioada 03 septembrie – 1 decembrie au fost cheltuiți 148.683 lei pentru reclame care au apărut utilizatorilor Facebook din județul Neamț; cele mai multe au fost reclame politice.
Primul în topul cheltuielilor făcute pentru reclamă pe Facebook în acest interval de timp este Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț. Acesta a plătit 32.860 lei, pentru 70 de reclame.
Cheltuieli cu reclame politice pe Facebook, în funcție de locație (județul Neamț), în ultimele 90 de zile:
- Ionel Arsene – 32.860 lei;
- Ramona Ioana Bruynseels – 9.824 lei;
- Pagina Dan Barna (a plătit Uniunea Salvați România – USR) – 9.727 lei;
- Partidul Naţional Liberal – 15.059 lei;
- Pagină Alianța USR PLUS (a plătit Uniunea Salvați România – USR) – 9.089 lei;
- Pagină Viorica Vasilica Dăncilă (a plătit Partidul Social Democrat0 – 7.123 lei;
- Pagină Fără Penali în Funcții Publice (a plătit Uniunea Salvați România – USR) – 4.820 lei;
- Partidul Social Democrat – 4.647 lei.