Site icon inRoman.ro

La CT „Miron Costin”: Ședință cu părinții cu jocuri și emoții

scoala parintilor CTMC 2 2

Colegiul Tehnic (CT) „Miron Costin” Roman a lansat duminică, 9 februarie, un proiect de educație parentală: „Școala părinților – un proiect cu școală, despre școală, în școală”. Nu cu mulți ani în urmă, a avut loc un proiect similar în cadrul aceleiași unități de învățământ; ideea a fost reluată, având în vedere nevoia acută de a redimensiona relația dintre școală, familie, comunitate.

Profesoarele Carmen Grădinaru, Ana-Maria Zăloagă, Cristinica-Viorica Sava și Anda-Claudia Murariu le-au pregătit părinților o întâlnire „altfel”. Părinții elevilor din clasa a IX-a A au fost invitați în clasă la o ședință care s-a dovedit a fi cu totul diferită decât cele cu care erau obișnuiți. 

Gabriela Hușanu, asistent medical și părinte, a clarificat diferențele dintre viroză și gripă, a dat sfaturi despre un stil de viață sănătos și a răspuns solicitărilor părinților. Apoi, profesorii au vorbit cu părinții despre relația dintre adulți și adolescenți și cum pot fi mai bine înțeleși aceștia din urmă. Părinții au interacționat, s-au jucat, au completat chestionare și au scris mesaje (anonime) de încurajare pentru elevii care le vor descoperi pe bancă la începutul săptămânii.

Facem încă un pas spre părinți pentru că ne dorim o colaborare strânsă și deoarece avem nevoie de echipă pentru atingerea obiectivelor legate de copii. Am vrut ca părinții să simtă spiritul de echipă, să conștientizeze că succesul se asigură prin efort susținut de toți factorii educaționali și că școala are porțile deschise oricând pentru ei. Ședința cu părinții clasei a IX-a A s-a transformat într-un dialog autentic, pe alocuri plin de emoția mărturisirilor unora dintre părinți. Ne dorim să credem că relațiile se vor consolida, că vor apărea rezultate atât în plan emoțional, cât și în plan școlar, în ceea ce îi privește pe elevi. Ne-am bucurat mult să regăsim la ședința surorii mai mici o elevă de a XII-a, din liceul nostru, pentru care săptămâna trecută a însemnat șapte zile de mers la școală: cinci zile la cursuri, sâmbăta la programul de pregătire suplimentară asigurat prin subproiectul ROSE-CTMC, iar duminica – la ședința cu părinții. Emoțiile acestei eleve, gratitudinea cu care a privit spre anii de liceu, eforturile depuse ne fac să fim mândri și să ne mobilizăm mai mult, deoarece elevii au nevoie să credem în ei, să le arătăm că putem reuși, împreună!

profesor Ana-Maria Zăloagă, director CT „Miron Costin” Roman

Copiii de astăzi nu mai sunt copiii de altădată, având nevoi și așteptări diferite față de generațiile anterioare. În aceste condiții, se impune o nouă abordare a relației părinte-copil, elev-școală, dar și părinte-școală. Găsirea unui limbaj comun între cei trei actori implicați în actul educațional are efecte benefice asupra elevilor, asupra părinților, a școlii și a comunității locale, în ansamblu. De aceea, am preferat să ne petrecem o parte a zilei de duminică cu părinții, să le arătăm că avem preocupări comune, că ne pasă cu adevărat de copii.

profesor Cristinica-Viorica Sava

Mi-am dat seama abia la sfârșit că s-au scurs două ore, nu am stat niciodată atât de mult la ședința cu părinții. Am avut parte de o primire frumoasă și am fost surprinsă să văd nu doar pe doamna dirigintă, ci chiar cinci cadre care se dedică unei singure clase. Mai ales jocul cu bagheta magică mi-a adus atâta emoție și m-a făcut să redevin elevă, să privesc cu alți ochi școala. Le mulțumesc tuturor și sper la cât mai multe astfel de ședințe!

Loredana Bulai, mama unui elev

Ceea ce părea o ședință obișnuită cu părinții a devenit un timp prețios, de calitate, petrecut cu oameni frumoși. Am discutat despre problemele copiilor, ale generației de astăzi, despre modul în care ar fi bine să comunicăm. A fost o întâlnire frumoasă alături de doamna dirigintă și de celelalte doamne, m-am simțit ca în familie. Ne-am deschis sufletul printr-un joc, mi-ar face plăcere să repet experiența.

mama unui elev

Proiectul, care este finanțat din bani europeni din programul Erasmus+, va continua cu alte sesiuni în care vor fi cooptate mai multe cadre didactice din unitatea de învățământ, dar și specialiști din alte domenii (psihologie, medicină, sectorul ONG) pentru a răspunde unei diversități de probleme cu care se confruntă adolescenții. Ședințele cu părinții nu vor însemna doar verificarea situației elevilor la învățătură și a disciplinei în mediul școlar, ci vor aduce și alte surprize, anunță coordonatorii proiectului amintit.

Exit mobile version