Ca urmare a solicitării venite din partea Prefecturii Neamț, dar și a sesizărilor venite de la romașcani, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț a verificat modul în care s-au respectat prevederile legale din domeniul protecției consumatorilor de către compania ApaServ.
Prin contractul de furnizare a apei, operatorul economic se angajează că va asigura apa la presiunea de 2,2 atm și un grad de asigurare de 98 %. Începând cu 1 octombrie 2019, în mod repetat, s-au înregistrat parametrii neconformi celor asumați, respectiv presiune sub limită prevăzută, mergând până la întreruperea, în totalitate, a furnizării apei pentru întreg municipiul Roman. Această situație este susținută de numărul de notificări comunicate pe site-ul furnizorului, în număr de 70, cât și de evidența înregistrărilor la parametru presiune, înregistrări efectuate la plecarea în rețeaua de distribuție, pentru perioada octombrie 2019 – februarie 2020.
comunicat OPC Neamț
Art.6.20 din contract prevede faptul că “operatorul economic are obligația să acorde bonificație utilizatorului în cazul furnizării serviciului sub paramatrii de calitate și cantitate prevăzuți în contract”. Iar la art 7.3 se menționează faptul că “utilizatorul are dreptul să beneficieze de reducerea valorii facturii lunare, prin acordarea de bonificații în valoare de 30% /lună din valoarea facturii curente, în situația nefurnizarii apei la parametrii din contract”.
În consecință, OPC a dispus sancționarea APAServ cu amendă în valoare de 20.000 lei pentru nerespectarea clauzelor contractuale.
De asemenea, ca măsură complementară s-a dispus acordarea de bonificații în valoare de 30% /luna din valoarea facturii curente, tuturor consumatorilor afectați (în conformitate cu clauzele prevăzute în contractul de furnizare încheiat cu beneficiarii) – consumatori persoane fizice.