Site icon inRoman.ro

Consiliul Elevilor: „Nu mai acceptăm generații de sacrificiu în sistemul educațional”

adolescenti scolari ghiozdane

Consiliul Național al Elevilor cere ministrului Educației și Cercetării, Monica Anisie, ca din luna septembrie a acestui an să se aplice legea privind scăderea numărului de ore în învățământul preuniversitar. Reprezentanții elevilor din România consideră că amânarea acestei legi are ca scop doar salvarea normelor didactice ale profesorilor și că nu se dorește îmbunătățirea actului instructiv-educativ. 

Ne-am asumat consultarea elevilor din România, întrucât Ministerul Educației si Cercetării a lansat chestionare doar pentru profesori si părinți – noi dispunem de toate resursele necesare pentru a realiza consultare și pentru a fi vocea colegilor noștri, pentru a-i reprezenta în relația cu decidenții. Nu mai acceptam generații de sacrificiu în sistemul educațional. Ministerul Educației și Cercetării trebuie să își asume public aplicarea legii privind scăderea numărului de ore, iar ministrul Educației și Cercetării trebuie să se implice activ în operaționalizarea comisiilor ce au ca scop realizarea noilor planuri-cadru. În ciuda faptului că ne aflăm în plină pandemie, mijloacele digitale nu trebuie utilizate doar de profesori, ci și de experți care trebuie să își facă treaba și să organizeze sesiuni de lucru online pentru elaborarea planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial, iar asta cât de repede.

Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor

Iată care este reacția unui cadru didactic, director al unui colegiu din Roman, față de această cerere:

Consider că arhitectura curriculară are în prim-plan întotdeauna elevul. E firesc ca și în școala românească să ținem cont de orizontul 2030, care impune un anumit profil al absolventului de gimnaziu, respectiv de liceu, în plan european. Configurația educațională a societății viitorului este de maximă importanță și se realizează în jurul unor competențe pe care elevii trebuie să le dobândească. De aici ar trebui să pornim, de la competențele necesare absolvenților, racordate la politicile educaționale europene. O redimensionare a numărului de ore, conform așteptărilor elevilor, trebuie să țină cont de asigurarea competențelor cu care tinerii să pornească în viață, spre succesul personal și profesional. Mai curând, în contextul în care ne aflăm, reprezentanții elevilor ar fi de dorit să se orienteze spre colegii lor, spre identificarea de soluții prin care, împreună, să sprijinim educația, spre motivarea colegilor pentru implicarea activă în propriul proces de învățare. Discutăm despre interes, implicare, motivație, despre a construi, nu despre a solicita și atât. Prioritățile sunt altele acum și cred că elevii înțeleg destul de bine acest lucru. Salut, în mod deosebit și cu gratitudine, inițiativa acelor elevi care au înțeles să se alăture sistemului medical și care au început să confecționeze viziere. Iată ce fac elevii români, asta e de lăudat și, probabil, reprezentanții din Consiliul Național al Elevilor, vor promova și ei reușitele colegilor.

prof. Ana-Maria Zăloagă, director Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman

Potrivit noului act normativ, care ar trebui să intre în vigoare în anul școlar 2020 – 2021, numărul de ore este, în medie, 20 pe săptămână la învățământul primar (4 ore pe zi), 25 la învățământul gimnazial (5 ore pe zi) și 30 la învățământul liceal (6 ore pe zi).

Exit mobile version