Site icon inRoman.ro

Deputatul Bulai suspectează că Guvernul încearcă să cumpere presa

Iulian Bulai 08 CMYK

Deputatul Iulian Bulai, vicepreședinte al Uniunii Salvați România, a solicitat puncte de vedere actori importanți din cadrul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (APCE) cu privire la decizia Guvernului României de a aloca 42 milioane de euro pentru mass-media sub forma specifică a contractării de campanii publicitare/de informare în următoarele patru luni. Parlamentarul nemțean a transmis scrisori către Olivier Becht, președintele Comisiei pentru Cultură, știință, educație și mass-media, și către Stefan Schennah, raportorul general al APCE privind libertatea presei și siguranța jurnaliștilor. 

În documentele transmise, Iulian Bulai, care este și reprezentant al USR în APCE și membru în Comisia de Monitorizare a Adunării, a atras atenția asupra faptului că, deși pretextul alocării financiare este susținerea unei campanii de conștientizare a crizei de coronavirus, ea ar putea fi interpretată ca o „mită mascată“ acordată presei în contextul alegerilor locale și parlamentare din acest an, în condițiile în care niciuna dintre modalitățile de sprijin acordat sectorului media de alte state UE nu îmbracă această formă. 

Calendarul acestei campanii de conștientizare coincide cu programul alegerilor locale și naționale. Astfel, apare suspiciunea că Guvernul încearcă să cumpere presa românească, afectată deja de actuala criză. Din punctul meu de vedere, această acțiune va afecta independența mass-media românești și va avea consecințe asupra democrației românești în an electoral. Prin acest demers, doresc să aflu și opinia unor actori foarte importanți pentru acest sector de activitate din cadrul APCE.

Iulian Bulai, deputat USR

În această lună, reprezentați ai mass-media au avut întâlniri cu premierul Ludovic Orban și alți membri ai Guvernului. Discuțiile au fost despre cum va supraviețui presa în perioada aceasta, având în veddre că este unul dintre domeniile cele mai afectate de criză. Premierul Orban a propus o campanie națională de informare, în în valoare de 200 de milioane de lei, în care să fie cuprinse toate formele de media: națională, locală, tv, radio, print sau online.

Exit mobile version