În medie, 29 de români au sunat pe parcursul unei ore în cele două luni de stare de urgență decretate în România începând cu data de 16 martie a.c. la serviciul unic 112 cu probleme referitoare la COVID-19.
Conform statisticilor anunțate de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), la nivel național au fost au fost înregistrate 1.558.679, dintre care, 50.07%, adică 42.173 de apeluri au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare.
Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie, când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri. La debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-CoV-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.