Primăria municipiului Roman a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre prin care se dorește aprobarea unor facilități fiscale, în contextul crizei provocate de pandemie. Promovarea proiectului are la bază prevederile O.U.G. nr. 69/2020 privind instituirea unor facilități fiscale, care conferă posibilitatea Consiliului Local de a stabili acordarea unor facilități fiscale și aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Roman.
Facilitățile propuse prin proiect sunt următoarele:
- reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de până la 50%, pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice;
- scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică;
- scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de ministerul economiei, energiei şi mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice;
- anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020, datorate bugetului local al Municipiului Roman.
Proiectul se află în dezbatere publică până pe 15 iunie. Propunerile și amendamentele la acest proiect pot fi trimise la adresa de email ditl@primariaroman.ro