Site icon inRoman.ro

ApaServ a evitat la milimetru un dezastru financiar

ApaServ logo

Directorul general al companiei județene ApaServ a prezentat presei miercuri, 3 februarie, lista plăților efectuate în luna decembrie 2015 către furnizorii ce lucrează în cadrul contractelor din Proiectul Major ce se derulează în județul Neamț. Toate plățile efectuate până la sfârșitul anului trecut pot fi returnate companiei din bani europeni, dar nicio plată efectuată după 31 decembrie 2015 nu se mai decontează.

În aceste condiții, conducerea companiei a trebuit să apeleze la toate fondurile disponibile pentru a nu pierde fonduri europene. ”Pe final de an a fost un efort deosebit de a plăti toate lucrările care sunt, în condițiile în care de la Autoritatea de Management ni s-a spus foarte clar: nu ne interesează dacă aveți bani sau nu aveți, dacă plătiți facturile până la 31 decembrie 2015 sunt eligibile, dacă nu, sunt neeligibile (n.r. – adică nu se primesc banii europeni). Scurt. Și-atunci, am fost nevoiți să plătim din toate sursele financiare pe care le aveam disponibile, pentru ca acele lucrări care erau făcute să fie plătite și facturile să fie eligibile. A fost un effort financiar. Nu este o sumă foarte mică, veți constata că lucrările din luna decembrie au fost în valoare de 94 de milioane de lei. Nu e ușor să scoți acești bani în câteva zile pentru a plăti toate facturile. În condițiile în care aveam de primit bani de Autoritatea de Management, dar au venit foarte multe facturi într-un timp foarte scurt și situația s-a blocat. Noi acum așteptăm să ne vină banii din rambursare, pentru a compensa efortul pe care l-am făcut”, a declarat Cătălin Dughir, managerul general al ApaServ SA.

Pe parcursul lunii decembrie 2015, ApaServ a  efectuat 50 de plăți în cadrul Proiectului Major, către opt furnizori de lucrări sau servicii. Totalul facturilor pătite în luna decembrie se ridică la 68.490.000 de lei. La această sumă se adaugă alte plăți: către furnizori ce nu fac parte din Proiectul Major – în valoare de 26.263.000 de lei și taxe și impozite – 170.291 de lei. În total, 94.924.000 de lei. Iar 55.750.000 de lei  au fost plătiți de ApaServ pe 31 decembrie 2015, ultima zi a anului. Astfel, compania a evitat la milimetru ca facturi importante să nu mai fie decontate din bani europeni. Efortul financiar, al cărui cost a fost cuantificat la 25.000 de lei (prin lichidarea depozitelor înainte de scadență), ar fi putut fi mai mic, susține șeful ApaServ. Acesta și-a arătat nemulțumirea față de primăriile din județ și față de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) AquaNeamț. ”Unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora s-au făcut lucrări au o cotă de cofinanțare. Banii ar fi trebuit să ajungă la noi până la 31 decembrie 2015. La ora actuală avem restanțe de la primării de 2,3 milioane. Adică sunt unități administrati-teritoriale în care s-au făcut lucrări, dar acestea nu au plătit cota de cofinanțare. Ne-ar fi ajutat foarte mult, la sfârșitul anului, să avem cei 2,3 milioane, am fi plătit o factură. Dar nu am primit ajutor de la nimeni. Toată lumea vine și ne analizează. Sunt o serie de semi-docți care vin și analizează, în condițiile în care nu au făcut în viața lor un proiect european. Nu putem accepta să fie batjocorită munca de ani de zile a unor oameni, numai de dragul de a câștiga voturi electorale”, a adăugat Cătălin Dughir.

Printre unitățile administrativ-teritoriale datoare către ApaServ se numără: Roznov (1.100.126 lei), Roman  (531.803 lei), Tîrgu Neamţ (386.250 de lei), Bicaz (236.384 de lei), Săvineşti (53.247 de lei).

Exit mobile version