Primăria Municipiului Roman intenționează să-și informatizeze serviciile printr-un proiect în valoare de 2.727.379,78 lei din care Primăria va suporta doar 53.405,20 lei, restul fiind bani europeni atrași prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA).
Proiectul are în vedere implementarea unei platforme integrate website + aplicație pentru dispozitive mobile prin care să ofere cetățenilor servicii electronice complete (descărcare, completare, transmitere documente, plată electronică, semnătură electronică, notificări asupra stadiului demersului) cu un nivel 5 de sofisticare. Relația cu cetățenii va fi completată de un terminal interactiv self-service pentru servicii electronice (depunere documente). În același timp, proiectul își propune să digitezeze și circulația documentelor în primărie printr-o soluție de management integrat al documentelor și o platformă integrată pentru arhivare electronică. Pentru lucrul cu noile platforme informatice, 50 de angajați ai primăriei vor fi instruiți și vor primi un certificat din partea furnizorului sistemului informatic integrat, urmând ca aceștia să instruiască restul de personal din primărie.
Noua primărie digitală ar trebui să intre în serviciul cetățenilor în maxim 24 de luni. Proiectul urmează a fi aprobat în ședința de consiliu local din 16 noiembrie, ora 12:00.