Site icon inRoman.ro

Zeci de locuitori din Horia s-au plâns E.ON din cauza penelor de curent. Ce a răspuns compania

electrician curent electric

Aproape 80 de locuitori ai comunei Horia au făcut o petiție către E.ON România, pentru a reclama desele întreruperi de energie electrică de care au avut parte în ultimele  luni. Oamenii s-au plâns că din cauza acestor întreruperi neanunțate și neprogramate – urmate de șocuri în rețea -, o parte din aparatura electrocasnică s-a defectat.

Oamenii au cerut, astfel, socoteală companiei care furnizează  enegia electrică, întrebând cine va suporta costurile electrocasnicelor care nu mai funcționează.

Cu ajutorul Primăriei Horia, reclamația către E.ON, însoțită de cele 78 de semnături ale localnicilor afectați, a fost trimisă pe  5 noiembrie. Pe 26 noiembrie, reprezentanții E.ON au formulat un răspuns.

În linii mari, aceștia susțin că nu au nicio vină pentru ceea ce li s-a întâmplat oamenilor.

„Verificările efectuate au arătat că în perioada analizată, 01.07.2018 – 05.11.2018, pe această linie s-au înregistrat evenimente accidentale, unul apărut în condiții meteo deosebite (furtună cu descărcări atmosferice) (….). Totodată, în perioada analizată au fost înregirate funcționări ale automaticii de sistem (50% dintre ele s-au produs în condiții meteo deosebite) , la defecte trecătoare pe linia de medie tensiune, întreruperi care au fost corect eliminate, prin reclanșări automate rapide. Majoritatea evenimentelor înregstrate în perioada 5 – 8 octombrie au avut drept cauză un defect apărut cu intermitență  pe cablul ieșire din stația Roman Laminor – LEA Cuci, manifestat ferm în data de 08 octombrie. Evenimentele au avut caracter accidental, fără posibilitatea de a fi prevăzute și anunțate, iar durata de realimentare a consumatorilor s-a realizat cu încadrarea în timpii prevăzuți în „Standardul de performanță pentru sistemul de distribuție”. Precizăm că nu sunt solicitări pentru despăgubiri pentru receptoare deteriorate și totodată vă aducem la cunoștință că nu sunt îndeplinite condițiile pentru acordarea de despăgubiri.

În răspunsul trimis, E.ON România mai precizează că s-au luat și câteva măsuri: repararea cablului de 20kV Roman Laminor-Cuci, defrișarea vegetației crescută în culoarul rețelei electrice de joasă tensiune în zona Racord 20kV PT 5 Cotu Vameș.

Cum se pot obține despăgubiri pentru  electrocasnicele  afectate de supratensiunea din rețea

Conform legislației în vigoare, un client casnic poate fi despăgubit pentru că i s-a ars televizorul, frigiderul sau mașina de spălat (dar nu numai) din cauza unei supratensiuni în rețeaua electrică. Condiția principală: această supratensiune să nu fie din cauza vremii.

Despăgubirile se acordă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

  1. deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în rețeaua electrică a operatorului din culpa acestuia;
  2. supratensiunile accidentale nu au fost de origine atmosferică;
  3. receptoarele electrocasnice deteriorate sunt omologate și au fost alimentate cu energie electrică prin circuite corect dimensionate, corespunzătoare din punct de vedere tehnic;
  4. locul de consum unde s-a produs evenimentul este alimentat cu energie electrică în baza unui contract de furnizare a energiei electrice/contract de rețea, încheiat conform reglementărilor în vigoare;
  5. clientul a solicitat în scris furnizorului sau, după caz, OR acordarea despăgubirilor în termenul prevăzut în prezenta procedură.

Primul pas este să faceți o solicitare de despăgubire în maxim zece zile de la incident. Apoi, un reprezentant al opratorului trebuie să vină la fața locului, să facă verificări și să vă dea un răspuns. Dacă vi se acordă despăgubiri trebuie să prezentați o factură sau o chitanță a produsului și o evaluare de la un centru de reparații cu prvire la costul acesteia, dacă produsul mai poate fi reparat. În cazul unor divergențe între client și operator se poate apela la instanța de judecată.

Exit mobile version