În a doua parte a săptămânii trecute mi-am trecut în agendă participarea la un eveniment dedicat IMM-urilor. Finanțatorul acestui eveniment a fost CEC Bank, prin urmare existau premisele ca informația livrată să fie de calitate, iar partea organizatorică să fie în concordnață cu valorile celei mai vechi bănci din România. Organizatorul, Ion Radu – manager Conferințele BTL Design, mi-a spus că workshopul se va încheia în jurul orei 18.00 și că așteaptă participarea a aproximativ 25 de reprezentanți ai unor agenți economici.
Evenimentul a început la o oră rezonabilă, fiind o “întârzâiere” de doar câteva minute. Primarul Lucian Micu a prezentat avantajele unui împrumut, dând exemplul unei familii în care soția vrea perdea sau aragaz, iar soțul cauciuri de iarnă la mașină și continuând în aceeași notă. Ascultându-l pe primar, aveai imaginea unui oraș în plină dezvoltare, cu o administrație locală atentă și prietenoasă cu IMM-urile.
Informații utile a prezentat doamna care a venit din partea Administrației Finanțelor Publice Neamț: în aproximativ 10 minute a explicat ce se știe și ce nu se știe la acest moment în legătură cu anumite reglementări fiscale, a pus accentul pe sponsorizarea din partea firmelor – care trebuie să se ducă spre ONG-uri ce sunt înscrise într-un registru special al ANAF, a (re)amintit care este numărul de telefon la care agenții economici pot obține informații complete și corecte despre angajări, declarații, impozite etc: 0233.233.204. Apoi a spus că va sta la dispoziția celor prezenți în a doua parte a evenimentului, având în vedere că nu știa care sunt domeniile de activitate ale firmelor reprezentate și alte informații relevante pentru a da sfaturi personalizate.
A urmat doamna director ce reprezenta finanțatorul – CEC Bank. A început precizând că va oferi doar acele produse care diferențiază CEC Bank de ceilalți competitori de pe piață, dar a sfâșit vorbind despre tot și arătând, pentru mult prea multe minute, fotografii cu afaceri care au fost finanțate de CEC, sub formă de împrumut.
Evenimentul a început la 15.30, iar la sfârșitul prezentării doamnei director de bancă ceasul arăta 17.00 fără câteva minute. La ora 18.00 aveam programată o altă activitate, dar am sperat că până atunci voi reuși să aflu câteva informații utile cu privre la: colectarea de date din mediul online, gestionarea bazei de date, strategii de promovare în mediul online, respectiv soluții simple de promovare prin intermediul Facebook, Instagram, WhatsApp Business (după cum era trecut în draftul de agendă). Timp de 45 de minute, însă, ni s-a făcut electroliza apei, am aflat că Ion Radu a fost consilier al unui ministru în guvernarea USL și că îl costau mai mult cafelele decât salariul pe o lună, că a încercat să facă business cu Orientul Mijlociu (fără prea mare succes, fiindcă acum încearcă să scape de marfă – de la plăci de granit la covoare persane), că face consultanță și că nu încearcă să vândă nimănui aparatul de filtrare al apei prezentat, deși el e unic distribuitor pe România. Despre subiectele trecute în draftul de agendă, nicio vorbă; cel puțin, nu până la ora 17.45, când am ieșit pe ușă.
Nu știu ce părere au organizatorul și finanțatorul despre resursa timp, dar într-o firmă mică sau mijlocie, în condițiile crizei forței de muncă de care știm cu toții, a pierde aproape trei ore fără să afli aproape nimic din ceea ce ți s-a spus că vei afla, înseamnă lipsă de randament. Oare aceasta este imaginea pe care CEC Bank dorește să și-o creeze în rândul potențialilor clienți?