Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Neamț și Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Neamț centralizează solicitările de șomaj tehnic, venite din partea angajatorilor sau ale persoanelor afectate de criza provocată de pandemia de coronavirus.
AJOFM Neamț centralizează solicitările venite din partea angajatorilor care au salariați cu contract de muncă, în timp ce AJPIS Neamț centralizează solicitările de la persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale, persoane care obțin venituri din drepturi de autor.
Până la data de 3 aprilie au fost înregistrate la instituția noastră 783 de cereri, prin care se solicită indemnizația lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut. Dintre aceste cereri, un număr de 780 au venit din partea celor care se încadrează la categoria „alți profesioniști” (PFA, II,IF și profesii liberale), iar 3 cereri din partea persoanelor fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe.
răspuns AJPIS Neamț
Un număr similar de solicitări s-a înregistrat și la AJOFM Neamț, dar reprezentanții acestei instituții se așteaptă la mult mai multe dosare.
Până pe 6 aprilie s-au primit un număr de 726 cereri de la angajatori, 354 au fost verificate și s-a constatat ca 225 sunt corecte, pentru un număr de 1.356 persoane. Coreland datele cu numărul de contracte suspendate din evidența ITM Neamț, pentru perioada următoare estimăm că vom primi cereri pentru aproximativ 6.000 de persoane.
răspuns AJOFM Neamț
În vederea acordării sumelor necesare plății șomajului tehnic, angajatorii depun, prin poșta electronică, la AJOFM Neamt, la adresa de mail neamt@anofm.gov.ro, următoarele documente:
- Cerere semnată și datată de reprezentantul legal,
- Declarație pe propria răspundere,
- Lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului. Lista va fi depusă atât în format pdf cât şi in format editabil (excel).
Informaţii suplimentare se pot obţine la nr. de telefon 0233.228.156.