În urmă cu o lună, înRoman.ro aducea în atenție un posibil comportament al unor polițiști din mediul rural, referitor la modul în care se înregistrează sau nu plângeri făcute de cetățeni (citește aici: Cum (nu) se înregistrează plângerile la Poliție. Bătrână din Horia, trimisă acasă) Fiind vorba despre o eventuală tentativă de înșelăciune prin metoda “accidentul”, am considerat important să vedem dacă cele sesizate de familia bătrânei (care spunea că bătrâna a fost trimisă acasă fără a i se înregistra plângerea) se confirmă. Evident, în demersul jurnalistic am contactat și reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Neamț, iar acest lucru a fost specificat în articolul publicat la sfârșitul lunii iulie.
Însă, pentru că dialogul inițial cu reprezentanții IPJ Neamț nu ne-a oferit toate clarificările pe care le-am dorit, am insistat pentru răspunsuri: dacă bătrâna a mers la sediul Poliției, dacă există sau nu o plângere.
Șefii din Poliția Neamț au răspuns solicitării după fix 30 de zile. Aceștia confirmă varianta victimei și cele scrise de înRoman.ro: “aspectele semnalate s-au produs pe raza comunei Horia, în noaptea de 25/26 iulie 2019”. Dar nu spun dacă bătrâna a stat de vorbă sau nu cu vreun polițist, ceea ce poate sugera că vor să ascundă dacă unii polițiști nu-și fac treaba așa cum ar fi nevoie. În răspunsul remis redacției se arată că “persoana în cauză nu s-a adresat cu plângere postului de poliție Horia” (dacă, totuși, bătrâna a vorbit cu un polițist, acesta nu ar fi putut să propună el înregistrarea unei plângeri?) și că “sesizarea postată pe site a fost înaintată, pentru competentă soluționare, Secției de Poliție Rurală nr. 10 Dulcești”.