Până la sosirea expertului care trebuie să evalueze starea ocolitoarei Roman-Est, aceasta este cârpită din nou.
Scurtă istorie
inRoman.ro a atras atenția asupra stării ocolitoarei încă din februarie 2017, la mai puțin de un an de la inaugurare, fostul primar Laurențiu Leoreanu declarând că „s-au constatat și punctele care au cedat datorită traficului greu și a unor probleme la fundament”. Deformarea căii de rulare a făcut ca problemele la fundație să devină evidente în aprilie 2017, în februarie 2018 deputatul Iulian Bulai depunând o sesizare la Parchetul de pe lângă Judecătoria Roman cu privire la posibilitatea săvârșirii unor fapte penale în legătură cu realizarea lucrărilor de amenajare a arterei rutiere Roman-Est. Lucrarea a fost executată de IMROM S.A., firmă condamnată în noiembrie 2017, alături de administratorul ei Mihai Haivas, pentru „folosirea sau prezentarea cu rea-credinţă de documente ori declaraţii false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Uniunii Europene sau din bugetele administrate de aceasta ori în numele ei şi au produs consecinţe deosebit de grave”. IMROM S.A. a câștigat în aprilie 2017 contractul de întreținere cu covor asfaltic al străzilor din oraș, contract reziliat după ce primarul Lucian Micu s-a arătat „foarte nemulțumit de asfaltare”. Mihai Haivas face parte din Comisia tehnică de amenajare a teritoriului şi urbanism a Primăriei Roman, organ consultativ cu atribuţii de avizare, expertizare tehnică şi consultanţă.
Cum arată ocolitoarea acum
În încercarea de a îndrepta câr de cât calea de rulare, pe alocuri s-au turnat mai multe straturi de asfalt, unul peste altul. După cum se vede și în fotografii, în unele locuri s-au spart toate straturile de asfalt până la fundație. Cel mai deformat este sensul de trafic dinspre Cersanit spre intersecția cu drumul ce duce la Luțca, acolo apărând denivelări de peste 30 de centimetri.