Conferința de presă în cadrul căreia s-a anunțat că a doua ediție a concursului ciclist MTB Roman Maraton va face parte din evenimentul MTB Cupa Moldovei a adus în atenție și aspecte mai puțin plăcute ale celor care promovează mișcarea sportivă.
Un membru al clubului Velo Power Focșani a explicat cum Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a cerut o taxă de câteva mii de euro pentru a organiza o competiție de ciclism al cărei traseu să fie pe un drum național.
„Noi, în Vrancea, avem destulă experiență, în special la concursurile de șosea, unde am venit cu cinci ediții foarte importante pe România pentru că ceea ce înseamnă ciclismul de șosea nu se promovează. Noi am avut extraordinar de mari probleme în ceea ce privește aprobările; drept urmare, anul trecut nu am mai reușit să facem acest eveniment. Anul acesta se pare că avem șanse. E o problemă pe care o accentuez: a fost strict din cauza autorităților, care nu fac altceva decât să pună bețe-n roate. Să nu găsească soluți, Doamne ferește! Din cauza asta, în România sunt promovate doar concursurile de MTB (n.r. – mountain bike). Eu am propunerea ca fiecare dintre noi să încerce să facă un concurs de șosea că nu se întâmplă nimic altceva decât să le dea de gândit că se poate și nu constitue pericole pentru autorități. Mă refer la aprobări strict, ni s-a cerut 8.000 și ceva de euro…”
Iulian Melinteanu, Velo Power Focșani
Informația a fost confirmată de Constantin Nastasă, președinte de onoare al ACS MTB Roman. ”Și nouă ne-a cerut, pentru trei kilometri, în jur de 4.000 euro, o sumă imensă, de aceea am făcut traseul anul trecut pe dig.”
Membrii asociațiilor de ciclism spun că această taxă cerută de CNAIR se calculează per kilometru și pentru fiecare oră în care este folosit drumul național în cadrul competiției. Întrebați dacă nu se poate încerca o discuție între CNAIR și Federația Română de Ciclism, membrii asociațiilor au fost tranșanți.
„Federația Română de Ciclism înseamnă absență totală. Deci zero sprijin, zero implicare. O taxă în plus pentru club, care se aplică și restul… tu plătește arbitrii, plătește cazare, etc… Noi, cele nouă asociații care am semnat acest acord, vrem să fim o alternativă la Federația Română de Ciclism. Ne dorim să creștem această asociere la nivel național, să dovedim că se poate promova sportul prin implicare privată, fără conotații politice.”
Petru Buzdugan, MTB Roman
0 Comentarii