UPDATE: Primarul Lucian Micu a precizat că procedura care a fost anulată se afla în desfășurare și că nu fusese luată o decizie cu privire la firma sau firmele cărora să le fie atribuite respectivele autorizații. „Am decis să reluăm licitația după ce-și actualizează toți dosarele și-și reînnoinesc parcul auto, fiindcă mașinile trebuie să îndeplinească condițiile de vechime impuse de legislația în vigoare. Aștpt vizarea tuturor autorizațiilor la final de an. Mai apoi, împreună cu taximetriștii, vom relua procedura, conform regulamentului. Pe care va trebui să-l actualizăm în curând, fiindcă este destul de vechi„
Într-un anunț care a trecut aproape neobservat în vinerea dinaintea celui de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale se preciza că Primăria Roman anulează procedura de atribuire a unor autorizații taxi.
Este vorba de patru autorizații taxi, trebuiau atribuite pe 22 noiembrie. Pe 14 noiembrie, însă, procedura a fost anulată.
Motivul: o contestație depusă de mai mulți patroni care desfășoară activități în domeniu și care au susținut că nu au fost informați despre existența celor patru autorizații disponibile.
Am fost contactat de unul dintre patronii care au mașini mai multe decât am eu. Așa am aflat de acele locuri disponibile. Am întrebat în dreapta și-n stânga, nimeni nu știa nimic de licitație. Cu excepția firmei care a câștigat. Și ne-am decis, toți, să facem contestație. Nu e normal așa ceva. Când cei de la primărie vor să ne notifice diferite lucruri mereu ne găsesc și dau de noi. Acum, când a fost vorba despre informare, nimeni nu ne-a mai găsit.
patron firmă taxi
Primăria Roman a confirmat existența a două erori în organizarea licitației: atribuirea în mod eronat a unui număr de autorizație și nerespectarea termenului legal pentru anunțarea procedurii.
Comisia de soluționare a contestațiilor a constatat că, prin anunțul publicat la data de 14 noiembrie, dintr-o eroare materială strecurată în anunțul publicat în data de 23 septembrie se înlocuiește numărul de ordine 087 cu 082 (n.r. – adică se dă un alt număr de autorizație). De asemenea, conform Legii 38/2003, ”procedura de atribuire a autorizațiilor taxi pentru transportul de persoane în regim taxi se anunță public la sediul primăriei și în mijloacele de informare în masă locale și județene cu cel puțin 60 de zile înainte de data limită stabilită pentru depunerea cererilor de înscriere în procedură”. Membrii comisiei au constatat că, în primul rând, nu a fost respectat termenul de 60 de zile înainte de data limită stabilită pentru depunerea cererilor de înscriere în procedură, în condițiile în care ultimul anunț, care făcea referire la un alt număr de odine 082 în loc de 087 (cum era menționat în anunțul publicat la data de 23.09.2019) a fost publicat și afișat la data de 14.11.2019, deci cu nerespectarea termenului prevăzut de lege. În aceste condiții, s-a admis contestația formulată împotriva procedurii de atribuire a autorizațiilor taxi pentru transportul de persoane și s-a dispus anularea procedurii de atribuire a autorizațiilor taxi inițiată prin anunțurile făcute publice la data de 29.09.2019 și 14.11.2019.”
răspuns Primăria Roman, remis înRoman.ro
Numărul de autorizații taxi într-o localitate este stabilit prin lege, în funcție de populație. Astfel, administrația locală nu poate oferi mai multe autorizații; dar, spun cei activează în domeniu, o anumită manieră de informare poate duce la rezultate precum cel de mai sus: întâmplător sau nu, doar unii află despre posibilitatea de a licita pentru o autorizație și obțin dreptul de a practica taximetria în oraș.
0 Comentarii