Primarul municpipiului Iași, Mihai Chirica, coleg de câțiva ani în Asociația Municipiilor din România (AMR) și proaspăt coleg de partid cu primarul municipiului Roman, Lucian Micu, a semnat, de curând, un contract de finanţare europeană pentru proiectul „Sistem alternativ de mobilitate urbană utilizând staţii automate de închiriere a bicicletelor – Iaşi VeloCity”.
Valoarea totală a proiectului este de 22.226.523,64 lei (circa 4,63 milioane de euro), iar durata sa de implementare de 24 de luni.
Prin intermediul proiectului vor fi amenajate 50 de staţii de îmbarcare şi închiriere a bicicletelor şi vor fi cumpărate 813 de biciclete mecanice, 37 de biciclete electrice şi 80 de triciclete pentru seniori şi pentru persoane cu dizabilităţi. De asemenea, proiectul prevede implementarea unui sistem inteligent de mobilitate urbană alternativă cu sisteme de andocare inteligente ce asigură posibilitatea închirierii bicicletelor cu ajutorul tuturor modalităţilor electronice de plată și abonament.
Prin implementarea proiectului, administrația locală ieșeană își propune creşterea cu 3,8% a utilizării deplasărilor cu bicicleta şi pietonale și reducerea emisiei gazelor cu efect de seră cu 1,4%, până în anul 2023.
Finanţarea proiectului se va face prin intermediul Programului Operaţional Regional (POR) 2014 – 2020, administrat de Agenţia de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Est, Axa Prioritară IV „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile”, Obiectivul specific 4.1 „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”.
Între timp la Roman, primarul Lucian Micu face loc mai multor mașini reamenajând intersecția dintre str. Cuza Vodă cu bulevardul Roman Mușat, în detrimentul pietonilor și al spațiului verde, și amenajează piste de biciclete doar în parcuri, ignorând faptul că patru din cinci romașcani nu dețin un automobil. Grupul de inițiativă civică NextSpace a prezentat în februarie 2020 un proiect de mobilitate urbană sustenabilă ce prevede reorganizarea traficului în oraș prin instituirea de sensuri unice, crearea de piste de biciclete, lărgirea trotuarelor și crearea a două axe verzi ce traversează orașul. Puteți consulta proiectul aici.
Photo by Ronan Kruithof on Unsplash
0 Comentarii