Alexandru Rotaru: „Scopul programelor „Rabla” este să reducă poluarea și să sprijine industria auto românească”

de | 20/03/2018 | Național, Politică

Începând cu data de 15 martie s-a dat startul unei noi ediții a programelor Rabla și Rabla Plus. Programul Rabla Clasic este la a 14-a ediție. Suma totală alocată pentru anul 2018 este de 133 milioane de lei, Guvernul estimând că  aproximativ 19.000 de autovehicule noi vor ajunge pe șoselele României. Valoarea primei de casare este de 6.500 lei, pentru fiecare autovehicul uzat, mai vechi de opt ani. De asemenea, la prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei la achiziția unui autovehicul nou care emite noxe reduse – maximum 98 g CO2/km în regim de funcţionare mixt şi/sau un alt eco-bonus de 1.700 lei la achiziționarea  unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.

Pentru mașinile casate este obligatorie valabilitatea ITP – inspecției tehnice periodice. Acest lucru este impus de necesitatea de a scoate de pe șosele din România mașinile uzate, care sunt în circulație, circulă efectiv și poluează. Pe de altă parte, Programul „Rabla Clasic” va avea o componentă destinată persoanelor juridice. Acestea pot solicita, prin cererea de finanţare, cel mult echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro (sau 100.000 euro, dacă activează în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri) în momentul depunerii dosarului de acceptare.

Programul Rabla Plus are o sumă alocată de 120 milioane de lei, pentru ecobonusuri și stații de încărcare. Programul permite achiziția a 2.000 de mașini electrice.

Se acordă două tipuri de ecotichete:

  • 45.000 lei (10 000 euro), dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric;
  • 20.000 lei (cca. 5 000 euro) dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km.

 „Guvernul PSD susține activ înnoirea parcului auto național pentru a avea un aer mai curat și ca să încurajeze o conduită activă pentru protecția mediului.Față de anii precedenți există noutăți și beneficii importante. În premieră se acordă și un eco-bonus, iar din acest an și microbuzele devin eligibile pentru casare. Scopul major al Programelor „Rabla” este să reducă poluarea, să aducă pe șoselele României mașini noi, mai sigure și cu emisii reduse de noxe și nu în ultimul rând să sprijine industria auto românească”. Accesarea Programului Rabla Plus NU este condiționată de casarea și radierea unui autovehicul uzat iar prima de casare oferită în cadrul Programului Rabla Clasic se poate cumula cu ecotichetul prevăzut de Programul Rabla Plus”.

Alexandru Rotaru, deputat PSD

Pentru a beneficia de programul Rabla, proprietarul trebuie să caseze mașina; apoi, cu tichetul valoric se poate înscrie apoi la un dealer auto pentru o mașină nouă. Urmează întocmirea unui dosar și alegerea modelului autoturismului.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

1 Comentariu

  1. Octavian Slavuc

    Programul RABLA pentru politicieni când începe? Ne poluează grav mediul…!

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.