La nivelul județului Neamț au fost eliberate, în 2016, 39.757 de certificate de cazier judiciar, cu 16,3 % mai mult decât în anul 2015. La Roman au fost eliberate, în intervalul precizat, 10.497 de certificate de cazier judiciar persoanelor fizice și juridice.
Sistemul informatic permite eliberarea, în sistem automatizat, din orice județ, de certificate de cazier judiciar securizate pentru persoane fizice, cetăţeni români, străini sau apatrizi şi persoane juridice. Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar, orice persoana fizică poate depune personal cererea-tip, cu datele complete de stare civilă şi motivată, la orice subunitate de poliție în care există ghișeu de cazier judiciar, însoțită de actul de identitate. Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar, orice persoana juridică poate depune cererea-tip, prin reprezentant legal, la orice subunitate de poliție în care există ghișeu de cazier judiciar, însoțită de dovada calității de persoană juridică, dovada că deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice, copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal.
Începând cu data de 1 februarie a fost abrogată prevederea referitoare la încasarea taxei în cuantum de 10 lei, necesară pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar persoanelor fizice şi juridice. Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult trei zile lucrătoare, este valabil șase luni de la data emiterii şi numai în scopul pentru care a fost eliberat.
0 Comentarii