Curtea de Conturi a României a efectuat un control la Primăria Roman, în ultima lună a anului 2016. Conform raportului întocmit după controlul de la Roman, ”obiectivul general al auditului l-a constituit evaluarea performanţei realizate în raport cu cea proiectată şi stabilirea impactului achiziţiilor, în raport cu fondurile utilizate.”
Experții Curții de Conturi au remarcat că în mare măsură s-a asigurat minimizarea costului resurselor utilizate, fără a compromite realizarea în bune condiţii a activităţii, astfel încât să se asigure un grad ridicat de performanţă a achiziţiilor publice. Adică serviciile și produsele achiziționate, precum și investițiile realizate au fost făcute corect și un raport corect calitate-preț.
Neregulile găsite de reprezentanții Curții de Conturi următoarele:
- La obiectivul: „Amenajare zona de picnic şi agrement Ştrand Municipal Roman” s-au efectuat plăţi peste normele, cotele sau baremurile legale aprobate, în valoare totală de 13.825 lei. Spre exemplu, într-o situație de lucrări, ”din eroare” (mențiunea aparține experților Curții de Conturi), la articolele de deviz: Semănare gazon și Udarea suprafețelor, s-a înscris cantitate de 99.6 sute mp în loc de cantitatea corectă de 9,96 sute mp;
- La obiectivul „Amenajare alei pietonale carosabile şi parcări” s-au efectuat cheltuieli nejustificate în valoare totală de 8.215,66 lei. Neurmărirea strictă a cantităţilor de lucrări puse efectiv în operă şi neverificarea în totalitate a corectitudinii calculelor înscrise în situaţiile de lucrări au determinat abaterile menţionate. La articolul de deviz ,,Transportul rutier al pământului sau molozului cu autobasculanta” s-a constatat că, într-o situație de lucrări , ”din eroare” s-a înscris cantitatea de 1.293 tone în loc de 12,93 tone, cantitate real transportată. La devizul ,,Ridicare la cotă a căminelor din carosabil fără capac și ramă” s-a constatat supradimensionarea valorică a situațiilor de lucrări prin practicarea unor prețuri superioare celor din ofertă.
”Precizam că toate prejudiciile au fost recuperate de la contractanți în timpul controlului, constatându-se că acestea au fost în fapt erori materiale de redactare sau de de calcul în devize sau în situațiile de lucrari. Cu privire la aspectele legate de corelarea programului de achiziții publice și programului de investiții, precizam ca aceste aspecte au fost remediate, în contextul modificarii cadrului legal ce reglementează materia achizițiilor publice”, a precizat primarul Lucian Micu.
0 Comentarii