Taxe de ocupare şi folosire a locurilor publice practicate de Primăria Roman

de | 07/11/2017 | Administrație, Local, Util

În ședința de Consiliu Local de marți, 31 octombrie 2017, s-a votat nivelul taxelor și impozitelor locale pe anul 2018.

Taxele pentru ocuparea locurilor publice pe trotuar, pentru vânzarea de produse sau servicii diverse, în chioșcuri, tonete sau pe terase, s-au stabilit pentru anul 2018, astfel:

  • zona I – 0,8 leu/mp/zi
  • zona II – 0,7 lei/mp/zi
  • zona III – 0,6 lei/mp/zi

Pentru terasele din pietonalul Ștefan cel Mare taxa se diminueaza cu 50%.

  • Taxa pentru ocuparea locurilor publice pe trotuar, pentru depozitarea de diverse materiale – 1 leu/mp/zi;
  • Taxa pentru ocuparea locurilor publice pe trotuar, pentru exercitarea activităţii de comerţ stradal sau ambulant cu produse rezultate din exercitarea unei activităţi autorizate pe cont propriu, când nu este cazul de licitaţie (exemplu: comercializarea de mărţişoare şi felicitări, bâlci anual, etc.) – 3 lei/mp/zi;
  • Taxa pentru ocuparea locurilor publice de către parcuri de distracţii sau circ – 1,2 lei/mp/zi;
  • Taxa pentru ocuparea terenurilor cu construcţii provizorii, autorizate în condiţiile legii – 1 leu/mp/zi;
  • Taxa pentru ocuparea locurilor publice pentru comercialiazarea de haine din blănuri şi/sau piele cu ocazia bâlciului anual – 10 lei/mp/zi;

Conform articolului 486 din Codul fiscal, Consiliul local poate institui taxe pentru echipamentele destinate obţinerii de venit. Clasele de echipamente aprobate de Consiliul local şi tarifele sunt următoarele:

  • meseriaşi şi cărăuşi – 30 lei/an
  • mori, prese de ulei, darace, motoferăstrae – 45 lei/an.

Taxa pentru avizul comisiei tehnice de urbanism este de 150 lei.

Taxa pentru reclamă și publicitate:

  • taxă aviz reclamă și publicitate – 15 lei;
  • taxă reclamă şi publicitate sonoră – 15 lei / zi.

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.