Aproape 80 de locuitori ai comunei Horia au făcut o petiție către E.ON România, pentru a reclama desele întreruperi de energie electrică de care au avut parte în ultimele luni. Oamenii s-au plâns că din cauza acestor întreruperi neanunțate și neprogramate – urmate de șocuri în rețea -, o parte din aparatura electrocasnică s-a defectat.
Oamenii au cerut, astfel, socoteală companiei care furnizează enegia electrică, întrebând cine va suporta costurile electrocasnicelor care nu mai funcționează.
Cu ajutorul Primăriei Horia, reclamația către E.ON, însoțită de cele 78 de semnături ale localnicilor afectați, a fost trimisă pe 5 noiembrie. Pe 26 noiembrie, reprezentanții E.ON au formulat un răspuns.
În linii mari, aceștia susțin că nu au nicio vină pentru ceea ce li s-a întâmplat oamenilor.
În răspunsul trimis, E.ON România mai precizează că s-au luat și câteva măsuri: repararea cablului de 20kV Roman Laminor-Cuci, defrișarea vegetației crescută în culoarul rețelei electrice de joasă tensiune în zona Racord 20kV PT 5 Cotu Vameș.
Cum se pot obține despăgubiri pentru electrocasnicele afectate de supratensiunea din rețea
Conform legislației în vigoare, un client casnic poate fi despăgubit pentru că i s-a ars televizorul, frigiderul sau mașina de spălat (dar nu numai) din cauza unei supratensiuni în rețeaua electrică. Condiția principală: această supratensiune să nu fie din cauza vremii.
Despăgubirile se acordă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
- deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în rețeaua electrică a operatorului din culpa acestuia;
- supratensiunile accidentale nu au fost de origine atmosferică;
- receptoarele electrocasnice deteriorate sunt omologate și au fost alimentate cu energie electrică prin circuite corect dimensionate, corespunzătoare din punct de vedere tehnic;
- locul de consum unde s-a produs evenimentul este alimentat cu energie electrică în baza unui contract de furnizare a energiei electrice/contract de rețea, încheiat conform reglementărilor în vigoare;
- clientul a solicitat în scris furnizorului sau, după caz, OR acordarea despăgubirilor în termenul prevăzut în prezenta procedură.
Primul pas este să faceți o solicitare de despăgubire în maxim zece zile de la incident. Apoi, un reprezentant al opratorului trebuie să vină la fața locului, să facă verificări și să vă dea un răspuns. Dacă vi se acordă despăgubiri trebuie să prezentați o factură sau o chitanță a produsului și o evaluare de la un centru de reparații cu prvire la costul acesteia, dacă produsul mai poate fi reparat. În cazul unor divergențe între client și operator se poate apela la instanța de judecată.
0 Comentarii