Bucureștiul e la cinci ore distanță cu mașina și peste șapte cu trenul. Iașiul e la o oră și jumătate sau două, pe șosea, prin sate. Pentru tinerii din Neamț, Italia e mai aproape, cu avionul, decât capitala țării în care trăiesc. Pentru nemțenii care au nevoie de servicii medicale foarte specializate, cât timp durează drumul până la Iași poate face diferența dintre viață și moarte. Pentru economia noastră, drumurile proaste, trenurile care nu ajung și lipsa unei autostrăzi înseamnă, de trei decenii, subdezvoltare, lipsă de oportunități, forță de muncă plecată departe și potențial de bunăstare irosit.
România bunei guvernări are nevoie de autostrăzi. În Moldova, înainte de toate.
O autostradă care să treacă prin Neamț, o arteră vitală pentru sângele județului nostru, drumul care să dea Neamțului, în sfârșit, voie să respire și să se miște în ritmul lui adevărat. O autostradă pentru viitorul nemțenilor.
Media de kilometri de autostradă construiți după Revoluție este de 24 km/an. În ultimii cinci ani, media este de 28 km/an. În acest ritm, vom rămâne din ce în ce mai urmă față de Europa și vom fi condamnați la subdezvoltare. Avem nevoie de un salt, de o schimbare fundamentală a felului cum gestionăm infrastructura mare de transport.
Multă vorbărie, carioci colorate și hărți utopice – asta a livrat clasa politică veche. Sub politicieni, aceeași birocrați protejați politic, veșnic în funcție, indiferent de guvernare, care nu răspund niciodată pentru ratările tuturor proiectelor. Politicienii sunt incompetenți și caută imagine, sistemul pe care-l păstoresc e ineficient, ros de interese de partid, incapabil să construiască.
Au devenit o regulă proiectele pregătite prost, cu studii și analize tehnice făcute pe genunchi, cu licitații interminabile, blocate apoi într-un hățiș legislativ, lipsite de avize sau autorizații și supuse unei fugi cronice de responsabilitate. Finanțarea este greoaie, limitativă și impredictibilă. Toate aceste neajunsuri ne-au arătat din nou și din nou cum autostrăzile României se construiesc cu țârâita, cu amânări după amânări. Plătim cu toții mult prea mulți bani, timp și nervi pentru o rețea de transport învechită, neperformantă și criminală.
Scopul nostru: unirea provinciilor istorice
De 30 de ani, Moldova a fost lăsată în urmă, iar autostrada și drumurile exprese ale Moldovei sunt o prioritate absolută pentru noi. Proiectele au fost începute sau abandonate după cum s-a împărțit puterea la guvernare – iar Moldova n-a fost niciodată în fruntea bucatelor.
Obiectivul ultim al construcției de drumuri (drumuri exprese și autostrăzi) în România este conectarea provinciilor istorice. După un secol de la Marea Unire, avem nevoie să ne întâlnim – moldoveni, munteni, ardeleni – la capătul unor drumuri moderne peste Carpați. Drumuri care să ne dea acces la bogăție economică și servicii sociale de calitate.
Cu USRPLUS la guvernare, Moldova poate avea autostradă în câțiva ani. Și un plan de dezvoltare pentru un deceniu de acum înainte. Într-o Românie fără hoție!
Acest articol este un advertorial.
0 Comentarii