Simulările examenelor naţionale bat la uşă. Pe data de 22 martie 2021 se va susţine prima probă de simulare a examenului de bacalaureat, proba scrisă la limba şi literatura română. Ministerul Educaţiei a publicat şi procedura de organizare şi funcţionare a simulărilor examenelor naţionale pentru elevii absolvenţi ai ciclului gimnazial şi liceului.
Toate probele vor începe la ora 9.00, moment în care se vor deschide în fiecare clasă plicurile sigilate cu obiecte. De menţionat este faptul că elevii vor fi prezenţi în sala de clasă nu mai târziu de ore 8.30. Din momentul în care şi ultimul candidat din clasă a primit subiectele, elevii vor avea la dispoziţie pentru rezolvarea acestora 2 ore la Evaluarea Naţională şi 3 ore pentru Bacalaureat. Pe tot parcursul simulării examenelor, sălile de examen vor fi dotate cu sisteme de supraveghere audio-video, întocmai cum se vor desfăşura şi examenele din vară. Calendarul desfăşurării acestor simulări este următorul:
Calendar Simulare Evaluarea Națională 2021 (pentru clasa a VIII-a):
- 29 martie 2021 Limba și literatura română – probă scrisă
- 30 martie 2021 Matematică – probă scrisă
- 31 martie 2021 Limba și literatura maternă – probă scrisă
- 16 aprilie 2021 Anunţarea rezultatelor
Calendar Simulare BAC 2021 (pentru clasele a XII-a și a XIII-a):
- 22 martie 2021 Limba și literatura română
- 23 martie 2021 Examenul obligatoriu al profilului: Matematică sau Istorie
- 24 martie 2021 Proba la alegere a profilului și specializării
- 25 martie 2021 Limba și literatura maternă
- 31 martie 2021 Anunţarea rezultatelor
Lucrările vor fi evaluate şi notate de către doi profesori evaluatori, cadrele didactice din unitatea de învățământ, care au urmat sau urmează programul de formare a profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale fiind selectate cu prioritate pentru evaluarea lucrărilor. Rezultatele obținute la simulările naționale nu se contestă, nu se afișează și nu sunt făcute publice, ele sunt analizate la nivelul fiecărei clase. Toate unitățile de învățământ elaborează și transmit la inspectoratul școlar un raport pe școală, iar inspectoratul școlar elaborează un raport pe județ/municipiu și îl trimite mai departe la Ministerul Educației. Raportul trebuie să includă și un plan de acțiune care cuprinde măsurile de monitorizare, control și remediere acolo unde se impune.
0 Comentarii