Reprezentanții ApaServ au „descoperit” ceea ce presa spune de ani de zile: firma este căpușată

de | 08/04/2021 | Social, Județean

Într-o conferință de presă ce a avut loc săptămâna aceasta, reprezentanții Apaserv au conformat ceea ce presa spune de ani de zile: firma este căpușată de tot felul de interese și intervențiile sesizate de cetățeni nu erau tratate cu seriozitate. 

Am discutat cu 190 de președinți de asociație și cu administratori. Relația între angajații companiei de apă și beneficiari ai apei, fiind intermediari asociațiile de locatari, nu este tocmai cea mai bună. Și totul pleacă de la indisciplina care s-a instalat în timp în această relație: oamenii noștri nu făceau intervenții corespunzătoare în rețea; dacă știți, acum opt luni nici nu se lua în discuție să se lucreze sămbăta și duminica sau vinerea după-masă. Știți… ca la bugetarii noștri – cam era închisă activitatea. Am constatat că o serie de intervenții se făceau după program ca să fie plătiți în particular – sunt oameni care au venit cu dovezi. 

Constantin Iacoban, președinte Consiliu de Administrație al ApaServ

Conform Mesagerul de Neamț, Iacoban susține că mai mulți angajați ai ApaServ aveau contracte și cu firme private și că amânau intervențiile pentru după-amiezi ori sfârșit de săptămână, în așa fel încât plata să se facă nu către ApaServ, ci către firmele față de care aveau un interes direct respectivii angajați.

Noi am luat niște măsuri, inclusiv în ceea ce privește sumele care se iau pentru racordurile la apă, care ajungeau la cei particulari la sume foarte mari… Acolo unde posibilitățile companiei de a se deplasa și a rezolva problema sunt limitate, vor putea face și firme private, care anul acesta trebuie să depună o garanție de 10.000 lei (de la 500 lei). De ce? Se ducea o firmă privată, făcea un racord, spărgea în trei locuri conducta, se constată peste junătate de an că curge apa în pământ, firma dispărea și noi trebuia să reparăm conductă de 2-3 mii lei. 

Constantin Iacoban

Sperăm ca reprezentanții ApaServ să înceapă să vadă și toate interesele majore din anumite contracte păguboase, despre care tot presa a scris ani de zile. Și să acționeze pentru corectarea situațiilor, nu pentru câștigarea de capital politic sau de altă natură. Un prim pas pare să fi fost făcut deja: o sesizare la DNA ca urmare a unui proces pierdut și care înseamnă pierderi de aproximativ 6,8 milioane de lei pentru compania ce furnizează serviciile de apă și canalizare în județ.

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.