Investiții reclamate la Stănița

de | 26/05/2016 | Fără categorie

Oamenii din Stănița sunt nemulțumiți de modul în care s-au cheltuit bani publici la dispensarul din comună. Localnicii susțin că în toamna anului 2015 la dispensar s-au făcut lucrări pentru reabilitarea clădirii, dar că acum pereții imobilului sunt crăpați pe diagonală și că există riscul ca dispensarul să se deterioreze și mai mult. O altă nemulțumire a oamenilor este legată de constructor, patronul firmei care a făcut lucrarea nefiind altul decât finul primarului. Patronul firmei de construcții are și calitatea de angajat la școala din comună, fiind șofer pe autobuzul școlii. În schimb, primarul crede că toate aceste lucruri reprezintă răutăți electorale, dar s-a încurcat la cifre. ”Noi am făcut curățenie în primărie, atunci, și am cheltuit undeva, la 20 de milioane (n.red. – lei vechi) și am intervenit într-o zonă unde era crăpat, într-o zonă de 12 metri cel mult. Nu am făcut toată clădirea; și am dat cu var șase birouri. Atât a fost toată investiția. Întrebați și cât s-a cheltuit, pentru că nu am făcut cheltuieli de sute de milioane. Am făcut lucrări de 50-60 de milioane (lei vechi) cel mult. Dar nici atât; cred că undeva la 30-40 de milioane (lei vechi), nu a fost mai mult lucrarea. Deci, s-a făcut curățenie în câteva camere, nu a fost mai mult. Există diviz de lucrare, există tot. Și asta era singura firmă din comună care putea să mă ajute, a avut și oferte. Crăpătura există, într-adevăr; dar eu aștept ca să vină altcineva să facă mai mult decât am făcut eu, cu aceeași bani. Dar acum e campanie, e normal să fie astfel de sesizări”, a  afirmat Laurențiu Bebi Todireanu, primarul comunei Stănița.

Probleme au descoperit, la Stănița, și inspectorii Curții de Conturi. În raportul pe care l-au făcut public anul acesta, reprezentanții instituției de control au menționat mai multe erori ale administrației locale, cum ar fi: înregistrarea dublă a concediilor de odihnă acordate personalului didactic (39.680 lei), neîncasarea la bugetul local a sumelor legal cuvenite ca tarif de gestionare a fondului cinegetic (10.130 lei), nestabilirea, neevidențierea și neîncasarea taxei pe teren datorată de către persoanele juridice care au concesionat pășunea comunală (13.860 lei), nerespectarea prevederilor legale privind concesionarea pășunii comunale (33.840 lei).

Inspectorii Curții de Conturi au mai sesizat, ca nereguli, stabilirea eronată a suplimentului postului și a suplimentului treptei de salarizare (61.800 lei), calcularea greșită a salariului secretarului Primăriei (17.160 lei), cheltuieli nelegale la zilele comunei și la sărbătorile de iarnă (8.490 lei), efectuarea de plăţi fără existența documentelor justificative, care să ateste exactitatea și realitatea sumelor datorate reprezentând achiziția de lemne de foc (4.860 lei). Cele mai grave abateri sunt legate de investiții. În opinia inspectorilor Curții de Conturi au fost efectuate plăți pentru lucrări, neexecutate în cantitatea facturată şi plătită la modernizarea drumului comunal DC 62 Ghidion – Stănița, dar au fost și alte plăți asumate nelegal; în plus, au fost semnalate și alte abateri privind administrarea contractelor de achiziţii publice, reprezentând prescrierea dreptului de a cere și efectua plata unor situații de lucrări din anii 2006-2007. Pagubele în cazul neregulilor legate de investiții se ridică la 113.590 lei. Primăria are obligația să recupereze toate sumele acordate nelegal sau pentru care nu s-au făcut toate demersurile până la data controlului.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.