Primarul municipiului Roman a precizat luni, în cadrul conferinței de presă, că întreținerea străzilor din oraș a fost câștigată, ca urmare a unei licitații publice, de firma IMROM SA. Aceeași firmă a realizat și parte din Artera Roman-Est, dar și parte din Artera Roman-Vest, ambele investiții având nevoie de reparații înainte de ieșirea din garanție.
Despre problemele de pe Artera Roman-Est, cea care a fost inaugurată cel mai recent, în urmă cu doar 11 luni, înRoman.ro a mai scris. La acel moment am numărat pe ocolitoare 12 porțiuni cârpite, între timp s-au mai adăugat trei petice.
Noile petice nu fac decât să astupe găurile din asfaltul care, pe acele porțiuni, nu a mai făcut față deformării (una din găuri fiind fotografiată de noi pe data de 11 aprilie 2017). După cum se observă și în fotografiile de mai sus, dar și în cele de mai jos, problemele la covorul asfaltic apar din cauza deformării căii de rulare pe acolo pe unde calcă roțile mașinilor, mai ales spre exteriorul drumului. Deformarea căii de rulare într-un interval de timp atât de scurt se poate produce din cauza faptului că fundația drumului nu rezistă traficului greu, șoseaua ocolitoare Roman-Est fiind preferată de șoferii de camioane, unul din rolurile unei șosele de centură fiind de a scoate traficul greu din oraș. De altfel, problemele la fundație au fost confirmate inclusiv de fostul primar Laurențiu Leoreanu.
O altă lucrare executată relativ recent de IMROM SA este reabilitarea șoselei de centură Roman-Vest, lucrare care deja a fost plombată o dată în această primăvară, iar reparațiile s-au făcut în perioada de garanție pe banii constructorului. Acum Roman-Vest arată exact cum vedeți în fotografiile de mai jos, unele plombe deja lăsând locul unor găuri în asfalt, mai ales în zona barierei peste calea ferată.
Ultimele două mari lucrări executate de IMROM SA în Roman au probleme încă din perioada de garanție, dar firma a câștigat licitația pentru întreținerea și repararea străzilor fiindcă a respectat criteriul Primăriei Roman pentru acest contract: prețul cel mai mic. Întreținerea și repararea străzilor se va face cu plombe sau covor asfaltic. Lucrările vor fi în valoare de 3.521.009,42 lei, TVA inclus, iar acestea se vor desfășura anul acesta și în 2018. Lucian Micu a precizat că dirigintele de șantier desemnat pentru monitorizarea lucrărilor din acest contract va avea sarcina de a verifica îndeaproape cum vor fi realizate reparațiile sau întreținerea.
”Primele străzi care vor fi reparate în cadrul acestui program vor fi Viitorului, Banatului și sensul giratoriu de la Favorit. Aceasta este o primă etapă, iar cele două străzi și sensul giratoriu vor beneficia de covor asfaltic. În paralel se va lucra la etapa a doua, cea de plombări”, a precizat Lucian Micu.
La contractul câștigat de IMROM, administrația locală a încheiat un contract cu SC Rustrans SRL Bacău, pentru achiziţie de mixtură asfaltică şi emulsie bituminoasă pentru lucrările efectuate cu echipele proprii. Valoarea acestui contract este de 545.500,76 lei, inclusiv TVA.
0 Comentarii