Inițiativă cetățenească pentru transparență în administrație

de | 03/07/2017 | Administrație, Local

Radu Samson, unul dintre cei patru candidați la alegerile parțiale din luna iunie, va relua un proiect pe care îl începuse înainte de perioada electorală. El vrea să inițieze un proiect de hotărâre prin care Primăria să fie mai transparentă în ceea ce privește cheltuirea banilor din bugetul local. Fostul candidat din partea Uniunii Salvați România (USR) a făcut deja câțiva pași pentru ca inițiativa cetățenească să ajungă proiect de hotărâre în dezbaterea Consiliului Local Roman.

Etapele sunt stabilite în legea care reglementează dreptul la inițiativă cetățenească. Legea spune că această propunere de proiect se adresează secretarului Primăriei care are obligația să-l ajute pe inițiator să conceapă textul, dacă e nevoie; și-apoi secretarul Primăriei trebuie să pună la dispoziția inițiatorului sau inițiatorilor un model de listă de semnături de susținere a inițiativei. Eu am făcut cererea către domnul secretar, am făcut expunerea de motive și am făcut inclusiv textul hotărârii. Am dus toate aceste hârtii la domnul secretar. Demersul meu, pur întâmplător s-a suprapus cu campania electorală, pentru că alegerile au fost anunțate după ce-am dus eu hârtiile la primărie. Însă, probabil pentru că s-a suprapus cu campania electorală, s-a considerat pe undeva, prin primărie, că ar fi de preferat să nu strâng semnături pentru acest lucru în timpul campaniei electorale și am primit o comunicare de la domnul secretar în care scrie că transparentizarea cheltuielilor publice este deja reglementată la nivel național și că Primăria face toate demersurile în aplicarea legii respective. Eu, în continuare, nu văd pe siteul Primăriei publicată nicio cheltuială, de niciun fel și nici măcar execuția bugetară anuală nu e publicată și intenționez să merg mai departe cu acest demers.”

Radu Samson, vicepreședinte USR Neamț

USR Radu Samson lansare candidatura primarie 5452

Radu Samson a mai explicat să secretarul municipiului și-a depășit atribuțiile, în condițiile în care legea spune că funcționarul trebuie să acorde sprijin unei inițiative cetățenești, iar lui i s-ar fi oportunitatea sau inoportunitatea acesteia. Proiectul de hotărâre va fi suspus atenției consilierilor locali doar după strângerea semnăturilor de susținere. Pentru o inițiativă cetățenească este nevoie de aproximativ 3.000 de semnături de susținere.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.