Proiect amplu pentru Piața Mare: circulație subterană și reconfigurarea zonei

241

Piața Mare, așa cum o știm cu toții de ani de zile, ar putea să nu mai existe peste câțiva ani. Administrația publică locală are planuri mari pentru întreaga zonă, iar primul pas a fost deja făcut: s-a realizat un plan urbanistic zonal (PUZ) pentru proiectul care ar urma să transforme radical zona în care mii de oameni își fac cumpărăturile.

Între strada Sucedava și actuala zonă pietonală Ștefan cel Mare s-a dezvoltat în partea nord – estică a municipiului Hala Centrală, construcție monument istoric ce adăpostește în prezent piața de carne, de brânzeturi – lactate și mici magazine ale producătorilor locali. O nouă zonă de piață pentru producători pentru produse din carne, lactate, pentru mesteșugari şi flori – nu se putea dezvolta în vechea clădire din lipsa unui spațiu adecvat și al utilitaților specifice. Această organizare urbană este dezvoltată haotic în spațiul existent dintre Hala Centrală, monument istoric și în jurul altor clădiri monument cum ar fi Casa Rollrich sau vechea sinagogă. Zona agresează prin amenajări provizorii. Spațiile nou construite cu blocuri de locuințe sau construcțiile cu valoare memorială sunt împresurate de aceste amenajări și construcții de garaje. În zonă circulația pe strada Sucedava este strangulată de accesul la spațiile de parcare insuficiente pentru piață, de lipsa spațiilor pentru pietoni, de accese secundare pe distanțe mici care fac aproape imposibilă circulația carosabilă pe această arteră de tranzit.” – motivare PUZ

Ce se dorește a se face la Piața Mare:

  • circulație auto subterană;
  • realizarea unei legături pietonale la același nivel dintre Hala Centrală și piața nouă;
  • restaurarea și punerea în valoare a monumentelor din zonă;
  • eliminarea anexelor comerciale insalubre;
  • o hală de două sau chiar trei niveluri;
  • o piață de flori cu pereți din sticlă;
  • împărțirea pe categorii a vânzătorilor (carne, lactate, pește, etc.);
  • crearea de anexe specifice pentru piață (grup sanitar, acces marfă, control sanitar marfă, depozitare marfă);
  • crearea de parcări de zi și în subteran pentru public (cel puțin 100 locuri);
  • parcări pentru producători, zonă separată față de cele pentru public;
  • spații verzi.
Abonează-te la newsletter!
Nu rata nici o știre! Trimitem un email în fiecare dimineață cu ultimele știri.
Te poți dezabona oricând.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.