Trecerea la nivel cu calea ferată de la ieșirea din municipiul Roman spre Iași și Suceava nu va fi reabilitată prea curând, singurele lucrări fiind cele de întreținere. De ce nu se poate face o lucrare mai amplă, care să aducă un plus de siguranță și de confort pentru participanții la trafic? Pentru că fiecare linie de cale ferată are un alt proprietar/administrator, iar unul dintre aceștia nu este de acord decât cu lucrările de întreținere, așa cum a menționat într-un răspuns remis înRoman.ro.
Primăria Roman a confirmat disponibilitatea Oscar Down Stream, Holcim SA și Marsat SA de a aloca buget pentru reabilitarea trecerii la nivel cu calea ferată. Astfel că am întrebat CFR SA care este poziția companiei cu privire la calea ferată ce le aparține. Solicitarea noastră de presă a fost trimisă mai departe către RC – CF Trans SRL, firma care operează pe linia de cale ferată a CFR.
Din răspunsul trimis către înRoman.ro reiese că firma privată din Brașov a făcut mai multe intervenții pentru ca circulația la nivel cu calea ferată să se desfășoare în condiții optime.
Reprezentanții firmei susțin că acum nu se mai fabrică acele tipuri de dale de cauciuc și că nu mai au cu cum să le înlocuiască. Din document reiese că în discuțiile avute anterior s-a concluzionat că este nevoie de un efort financiar comun și costisitor pentru reabilitarea acestei treceri la nivel cu calea ferată, iar RC – CF Trans Brașov nu este dispusă să investească.
Firma din Brașov oferă și o posibilă soluție, o soluție despre care a vorbit și fostul primar, Laurențiu Leoreanu, la un moment dat; ceea ce înseamnă că această variantă a mai fost discutată în întâlnirile anterioare dintre proprietarii/adminsitratorii de cale ferată, Primărie, Poliție și (posibil) alte instituții.
„Ținând cont de numărul mare de autovehicule rutiere, de tonajele admise pe acest drum european de clasa tehnică II, soluția optimă este realizarea unui pasaj superior, în concordanță cu Ordinul Nr. 1296/2017 din 30 august 2017, pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, ernis de Ministerul Transporturilor și publicat în Monitarul Oficial cu nr.746 din 18 septembrie 2017 (…), precum și de faptul că în conformitate cu prevederile art. 4-7, alin. (1), pct. c din Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002, ed. 2001 (…), nu se admite amplasarea trecerilar la nivel cu intersectarea cu un grup de 3 sau mai multe linii cale cale ferată.”
Prin urmare, ce se va face vor fi doar lucrări de întreținere.
0 Comentarii