Nu vi se conectează apelul sau nu puteți trimite un SMS? S-ar putea ca de vină să fie furnizorul de energie electrică (raport ANCOM)

de | 28/06/2018 | Județean, Util

Avem cu toții telefoane mobile inteligente, vorbim zeci de minute zilnic, trimitem SMS-uri, navigăm pe internet din mers. Și când se întâmplă să nu putem apela, să nu accesăm cât de repede putem informațiile la care vrem să ajungem, trimitem urări din cele mai diverse opratorului de telefonie mobilă. Însă Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) ne spune că, la nivelul județului Neamț, cele mai multe incidente au avut loc din cauza problemeor în furnizarea cu energie electrică.

Din 27 de incidente înregistrate la nivelul județului Neamț în 2017, 15 au fost cauzate de lipsa de curent, se arată în raportul privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2017 al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Comparativ cu anul precedent, când toate județele au înregistrat un număr mai mic de 10 incidente datorate problemelor de alimentare cu energie electrică, iar în 3 cazuri neexistând deloc probleme de această natură, se poate constata că în 2017 situația în această privință s-a înrăutățit. În cazul întreruperii alimentării cu energie electrică, deși furnizorii dispun de surse de alimentare de backup cu energie, serviciile au fost totuși afectate din cauza autonomiei mici a acestor surse sau din cauză că momentul punerii lor în funcțiune nu a coincis cu momentul producerii incidentului (pentru activarea lor fiind necesară deplasarea unei echipe de intervenție la locul incidentului, de exemplu în cazul instalării unui grup electrogen sau a unui generator mobil).” – raport ANCOM

În medie, un incident în funcționarea rețelelor de comunicații electronice a afectat 23.000 de conexiuni în cazul serviciilor de  telefonie mobilă și SMS și 10.000 de conexiuni în cazul internetului mobil. 96% dintre incidentele raportate în anul 2017 au avut un posibil impact asupra efectuării apelurilor de urgență dar, în principiu, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au putut apela numărul unic pentru apeluri de urgență dacă zona din care s-a inițiat apelul era acoperită de alt furnizor de telefonie mobilă sau de alte stații de bază din rețea, neafectate de incident.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.