Autostrada A8 Moldova-Transilvania: Comisia Europeană vrea, Guvernul ba

de | 10/09/2018 | Administrație, Economic, Național

Europarlamentarul nemțean Sorin Moisă, unul dintre susținătorii proiectului de infrastructură ce leagă Moldova de Transilvania și, mai departe, de Occident, a publicat pe site-ul personal răspunsul primit de la comisarul european Corina Crețu la interpelarea legată de posibilitatea finanțării din fonduri europene a autostrăzii A8.

Am primit, din partea Comisarului European pentru Politică Regională, Corina Creţu, răspunsul la scrisoarea adresată Preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, în legătură cu autrostrada Târgu Mureş- Iaşi (postarea anterioară).

În esenţă, răspunsul ne comunică faptul că responsabilitatea este exclusiv în curtea Bucureştiului, că Uniunea Europeană poate finanţa pregătirea tehnică şi apoi construcţia autostrăzii, inclusiv după 2020, în măsura în care autorităţile române prioritizeaza acest proiect, îl includ în lista pentru finanţare, şi pregătesc, în mod profesionist, partea tehnică pentru a-l face efectiv finantabil şi implementabil. Mai aflăm că Ministerul Transporturilor se aştepta să semneze contractele pentru studiile de fezabilitate aferente ‘vara aceasta’ (scrisoarea este datată 24 iulie). Vara a trecut, ştiţi cumva dacă s-a semnat ceva?

Sorin Moisă

În scrisoarea trimisă către Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, Sorin Moisă sugera ca autostrada A8 să fie inclusă Coridorul Rin-Dunăre, sugestia rămânâd fără răspuns.

Dacă vă uitaţi la harta Coridorului, partea Estică conţine două braţe care s-ar închide foarte bine, la fel cum şi Vestul este închis între Frankfurt şi Strasbourg. Iaşi-Târgu Mureş se poate lega şi de ramura nordică a coridorului, prin Debrecen-Kosice, şi de cea sudică, mai avansată, prin Arad-Budapesta.

Sorin Moisă

Tot fără răspuns a rămas și invitația ca Jean-Claude Juncker de a vizita Moldova, dar faptul că Președintele Comisiei Europene a decis să răspundă prin intermediul Corinei Crețu, poate fi considerat ca o evitare a președintelui de a se implica într-o decizie ce ține de politica regională.

Concluzia nu este foarte optimistă: suntem pe cont propriu. Doar mobilizarea civică şi politică, în primul rând în interiorul României, ne pot ajuta să avem autostrada această vreodată. Bruxelles-ul este gata să ajute cu bani şi expertiză, dar nu să fie catalizator pentru alegerile politice, economice şi, în acest caz, sunt eu convins, morale, pe care România trebuie să le facă în interiorul său.

Sorin Moisă

Sorin Moisă, primul din dreapta, demonstrând pentru autostrada Iași – Târgu Mureș

Sorin Moisă este unul dintre cei mai apreciați europarlamentari, negociator al acordului CETA al UE și nominalizat de Politico între cei mai influenți membri ai Parlamentului European. A fost ales pe lista Partidului Social Democrat, dar pe data de 18 noiembrie 2017 și-a dat demisia din PSD acuzând că acțiunile PSD sub conducerea lui Liviu Dragnea vor duce la izolarea României pe plan european, la oprirea finanțării europene, și la aproprierea de Rusia lui Putin.

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

se incarca

Cele mai citite articole

se incarca