Ce face UE pentru mine!? Televiziunea

de | 15/11/2018 | Ce face Uniunea Europeană pentru mine

Petreceți zilnic circa patru ore în fața televizorului? Atunci, fiți fără grijă, așa face și europeanul mediu! Televiziunea rămâne, de departe, cel mai popular mijloc de informare din întreaga lume. Pentru milioane de cetățeni europeni, televiziunea face parte din îndeletnicirile lor obișnuite de zi cu zi, fiind un mijloc de divertisment, de informare și de modelare a opiniilor; iată motivul pentru care Uniunea Europeană are reguli speciale pentru toate tipurile de servicii mass-media care pot fi accesate cu ajutorul televizorului, pe internet, prin cablu sau dispozitive mobile.

Dacă sunteți fani ai sporturilor și nu ratați niciodată Jocurile Olimpice sau Campionatul Mondial de Fotbal, vă veți bucura să aflați că este interzis ca manifestările de mare importanță pentru societate să fie transmise numai de canale cu plată, fapt ce ar face ca foarte multă lume să nu le poată urmări.

Pentru ca telespectatorii să nu fie „bombardați” cu publicitate, reclamele nu pot avea o durată mai mare de 12 minute la fiecare oră. De asemenea, reclamele trebuie să fie ușor de recunoscut auditiv și vizual și sunt interzise reclamele la medicamentele care se eliberează cu rețetă și la produsele din tutun. Sponsorizarea emisiunilor TV este permisă, dacă nu este făcută de societăți din domeniul tutunului și în timpul emisiunilor de știri, dar ea trebuie să fie indicată în mod clar. În cazul băuturilor alcoolice, se aplică restricții mai stricte.

Țările UE trebuie să se asigure că mass-media audiovizuală nu difuzează conținut care incită la ură pe motive de sex, rasă, religie sau naționalitate și că la ea au acces și persoanele cu deficiențe de vedere și de auz, precum și vârstnicii. Acest lucru este posibil mulțumită limbajului semnelor, subtitrării, descrierilor audio sau meniurilor de navigare ușor de folosit.

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.