UDMR face un scor istoric în Neamț. Câte voturi a primit la alegerile europarlamentare

de | 28/05/2019 | Județean, Politică

La numărătoarea paralelă, în timp ce delagații transmiteau rezultatele alegerilor din secții după închiderea urnelor, din când în când cei care centralizau datele exclamau: “iar UDMR!?”. În 98,66% din secțiile de votare, mai exact în 442 din 488, UDMR a “ciupit” un vot sau două.

La recensământul din 2011, 88 de nemțeni s-au declarat ca fiind de etnie maghiară: 36 în Piatra Neamț, 7 în Roman, 6 în Bicaz, 8 în Târgu Neamț, iar ceilalți 31 în alte localități. Și cu toate acestea, la alegerile europarlamentare ce tocmai s-au încheiat, 1.680 de nemțeni au votat UDMR.

Însă nu doar în Neamț a înregistrat acest partid scoruri istorice, situația s-a repetat și în alte județe care nu au comunitate maghiară: în Argeș – 1.532, Botoșani – 926, Constanța – 1.908, Dâmbovița – 1.462, Dolj – 1.468, etc., după cum notează jurnaliștii de la G4Media.ro. 

“La fiecare tur de alegeri, UDMR primește voturi din comuna noastră. Eu nu am o explicație clară pentru asta. Sau o fi o formă de frondă.”, a declarat Cristian Baciu, primarul comunei Horia, comună în care UDMR a primit 20 de voturi dar în care nu există nici un cetățean de etnie maghiară. La Tămășeni au fost 51 de voturi pentru UDMR, la Zănești – 47, Vânători-Neamț – 33, Sagna – 21, Trifești – 15, Valea Ursului – 14. În total, în Neamț, UDMR a primit 1.680 voturi, o medie de 3 voturi pe secție de votare.

Primarii PSD contactați au declarat că nu au o explicație clară pentru asta, dar surse inroman.ro au declarat că reprezentasnții UDMR din secțiile de votare erau, de fapt, membri PSD sau coordonați de PSD.

La alegerile europarlamentare din 2014, UDMR a primit în Neamț 188 voturi, în 2009 – 232 iar în 2007 – 195. În 2019, numai în Roman UDMR a primit 188 de voturi, iar în Piatra Neamț – 219.

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.