Feedback pentru Spitalul Roman: 1 din 2 pacienți pleacă mulțumit. Câți au reclamat “atențiile”

de | 17/07/2019 | Local, Sănătate

Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a început să trimită în spitale pacienți sub acoperire, în fapt persoane care nu au o nevoie reală de îngrijiri medicale, dar care evaluează cum se comportă cadrele medicale. Ministrul a precizat că a luat această decizie după ce majorarea de salarii în sistemul medical nu a adus rezultat dorit: medicii și asistentele să nu mai ia șpagă. Sorina Pintea a precizat că această măsură vine în sprijinul cadrelor medicale care au un comportament corect. 

Și la Spitalul Municipal de Urgență Roman sunt, încă, persoane care cer atenții pentru a-și face treaba pentru care deja sunt plătiți, dacă ne raportăm la chestionarele de feedback completate de pacienți după externare. Chestionarele pot fi completate online aici, iar pacienții care lasă un număr de telefon primesc SMS. 

Conform datelor de pe site-ul Ministerului Sănătății, în primele șase luni ale anului au fost completate 199 de chestionare de către persoane care au fost internate la Spitalul Roman. 

Cei mai mulți s-au declarat mulțumiți (119 repondenți) și foarte mulțumiți (37) de serviciile medicale oferite de spital. 

Mulțumiți și foarte mulțumiți de implicarea medicului au fost 152 de pacienți (procentul este similar și în ceea ce privește implicarea asistentelor medicale), iar 142 au fost mulțumiți și foarte mulțumiți de curățenia în spitale. 

Astfel, mai bine de jumătate dintre cei care s-au internat la Spitalul Roman ar recomanda altcuiva să vină să se trateze aici (114 repondenți), iar trei din patru pacienți spun că s-au simțit mai bine după externare (149 vs 50). 

Aproximativ unul din doi pacienți (102 vs 97) a declarat că a fost nevoit să-și cumpere medicamente sau alte materiale în perioada în care au fost internați, în timp ce peste 28% dintre repondenți (56 persoane) au declarat că nu au primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament. 

Nouă (9) pacienți susțin că li s-au solicitat bani ori atenții de către medici sau asistente; 7 au fost de acord să raporteze situația responsabilului anticorupție din cadrul Ministerului Sănătății.

Numărul celor care au reclamat acest lucru este mic, dar noi ne dorim să fie zero. În acest sens, am făcut pași pentru a aduce la Roman persoane care să țină cursuri din cadrul Strategiei Naționale Anticorupție și la sfârșitul lunii septembrie va fi un astfel de curs la Roman, organizat de noi pentru angajații unității.

dr. Maria Andrici, manager general Spitalul Municipal de Urgență Roman

De precizat că și pe site-ul Spitalului Roman există un chestionar de feedback. Managerul unității spitalicești susține că niciuna dintre persoanele care au completat acest chestionar nu a menționat condiționarea actului medical.

Nu avem o întrebare legată de acest asepct în mod special, pe noi ne-a interesat mai mult cum se desfășoară activitatea pe fiecare secție în parte, dar nici la rubrica în care pacienții sunt rugați să scrie alte sugestii sau aspecte ce țin de perioada în care au fost internați nu ni s-a scris despre vreun caz de condiționare a actului medical. Singurele situații care s-au discutat în Consiliul de Etică și în urma cărora s-au luat măsuri au fost despre curățenie și empatia unor cadre medicale față de pacienți. Consider că medicii și asistenții din cadrul Spitalului Roman sunt onești și buni profesioniști.

dr. Maria Andrici, manager general Spitalul Municipal de Urgență Roman

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.