Cel puțin un polițist local, total dezinteresat de ce vrea primarul Micu

de | 06/10/2019 | Administrație, Local

O postare a primarului Lucian Micu pe Facebook, în care edilul cerea cetățenilor să nu mai dea bani cerșetorilor, ci să sune la Poliția Locală, a avut efect printre unii cetățeni. 

“Sesizați aceste cazuri (n.r. – de cerșetorie) la numărul gratuit 0233.984, pentru că oferindu-le bani cerșetorilor – poate fi un semn de omenie, dar, de fapt, omul nu este ajutat să ducă un trai decent, ci rămâne în mizerie și degradare socială. Distribuie și tu acest mesaj, pentru ca un număr cât mai mare de romașcani să înceapă să se implice în viața comunității noastre, iar Romanul să nu fie doar un oraș frumos și cu potențial de dezvoltare, ci o casă de a cărei viitor să ne pese tuturor!”

postare Lucian Micu, 28 august 

A doua zi după postarea făcută de primar, un adolescent a sunat la Poliția Locală Roman pentru a anunța că un bătrân cere milă de la trecători în fața magazinului Profi   de pe strada Oituz, aproape de Primărie. Cazul nu ar fi ajuns o știre dacă adolescentul nu ar fi fost dezamăgit de discuția cu persoana de la celălalt capăt al firului. 

“I-am explicat de ce sun, că am văzut ce a postat pe Facebook domnul primar, i-am spus unde este bătrânul și toate informațiile. Doamna care a răspuns la telefon a zis, sec: mulțumesc sau ceva de genul. Apoi a închis. Nu mi-a zis dacă trimite pe cineva, dacă acel bărân va fi dus undeva unde să fie cât de cât îngrijit, să nu mai trebuiască să cerșească. Parcă abia aștepta să scape de mine, aceasta a fost impresia mea.”

afirmație adolescent

Tânărul a trimis și dovada apelului la numărul 0233.984: un screenshot de pe telefonul lui, care arată că a apelat Poliția Locală Roman pe data de 29 august, la ora 10.02 și că discuția a durat 43 de secunde. 

Am cerut administrației locale să ne comunice ce s-a întâmplat cu bătrânul, ca urmare a sesizării adolescentului. Răspunsul arată că, cel puțin pentru unii (sperăm cât mai puțini) polițiști locali, atât sesizarea cetățeanului cât și campania primarului nu valorează nimic.

“Referitor la sesizarea unei persoane cu privire la un cerșetor (în data de 29 august), reprezentanții Poliției Locale ne-au comunicat că nu a existat niciun apel la dispecerat în acea zi pe tema cerșetoriei. Pe parcursul lunii august, la dispeceratul Poliției Locale au fost înregistrate 7 (șapte) cazuri legate de cerșetorie.”

răspuns Primăria Roman

În răspunsul primit din partea Primăriei Roman ni se mai arată că persoanele care apelează la mila publicului pot fi redirecționate către Direcția de Asistență Socială, pentru a fi informate cu privire la locurile de muncă disponibile, pentru a primi ajutor social sau pentru a beneficia de masă la cantina socială ”Casa Pâinii”. Și că “Poliția Locală, împreună cu specialiștii Direcției de Asistență Socială, efectuează în această perioadă un control pe tema cerșetoriei, pentru a identifica persoanele care cerșesc și pentru a le oferi acestora alte variante pentru a duce o viață decentă.” Decent este și ca o sesizare să fie înregistrată, indiferent din partea cui vine.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

se incarca

Cele mai citite articole

se incarca