Casa Județeană de Pensii: cereri telefonice sau prin email, documente în plic sigilat

de | 18/03/2020 | Județean, Social

Din motive de siguranță medicală, legate de prevenirea răspândirii și infectării cu COVID-19, Casa Națională de Pensii Publice anunță că începând cu data de 18.03.2020, pe toată durata decretării stării de urgență, operațiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie se va realiza telefonic sau pe e-mail.

În acest sens, la nivelul Casei Județene de Pensii Neamț, sunt alocate următoarele numere de telefon și e-mailuri:

  • pentru deschidere de drepturi de pensii naționale: tel. 0233.214.501, interior 210 și interior 213, e-mail: cecilia.hodea@cnpp.ro și ionela.sucevianu@cnpp.ro;
  • pentru deschidere de drepturi de pensii comunitare: tel. 0233.214.501, interior 215, e-mail: pi.neamt@cnpp.ro

Procedura presupune prelucrarea datelor personale ale solicitanților de către salariații casei teritoriale de pensii în aplicația DOMINO, numărul de înregistrare al cererii fiind comunicat apoi solicitanților prin telefon sau e-mail. 

Persoanele vor fi anunțate telefonic sau prin e-mail pentru a se prezenta cu cererea tipizată completată și documentația necesară stabilirii drepturilor de pensie (în original: carnet de muncă, adeverințe privind sporurile cu caracter permanent și condițiile superioare de muncă, cât și alte documente prevăzute de normele de aplicare a legii, iar în copie – acte de stare civilă, cartea de muncă, livret militar, etc.), documentație ce va fi depusă în plic sigilat la sediul casei de pensie.

Totodată, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) anunță că începând cu data de 18.03.2020, pe toată durata decretării stării de urgență, în situația copiilor urmași care împlinesc vârsta de 16 ani și care nu pot face dovada continuării studiilor din cauza suspendării cursurilor școlare, plata pensiei de urmaș se va realiza fără a fi necesară prezentarea acestei dovezi.

De asemenea, activitatea de revizuire medicală a pensionarilor de invaliditate va fi suspendată începând cu data de 16.03.2020, urmând ca, în funcție de evoluția situației, să fie anunțate alte decizii.

Măsura are în vedere intrarea în vigoare a Hotărârii nr.6/09.03.2020 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență privind măsurile suplimentare de combatare a noului Coronavirus, Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr.592/11.03.2020, precum și faptul că în spitale s-a instaurat carantina, iar pensionarii de invaliditate care trebuie expertizați nu pot beneficia de analize medicale și investigații necesare evaluării medicale.

În acest context, cabinetele de expertiză medicală informează pensionarii de invaliditate programați la revizuire medicală să nu se mai prezinte, până la o dată ce va fi comunicată ulterior.

CNPP asigură pe toți pensionarii de invaliditate că plata drepturilor de pensie va fi continuată în toată perioada în care revizuirea medicală este suspendată.

În eventualitatea prezentării la sediile cabinetelor de expertiză medicală, pensionarii de invaliditate vor completa un chestionar epidemiologic.

Tot în contextul răspândirii COVID-19, CNPP a decis ca începând cu data de 16 martie 2020 să suspende activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear prin intermediul sistemului pe care îl administrează și gestionează. Această
măsură va fi valabilă pe perioada stării de urgență.

În funcție de evoluția situației, urmează să fie anunțate și alte decizii. 

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.